Hoppa till innehåll

Tvspel Spelar Vi För Mycket ?

Vigge_as_long

Rekommendera inlägg

• Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

Nä, det är det inte.

Men 6-8 timmar.....

Bara för att man spelar mycket behöver det inte betyda att man är beroende.

Kan man däremot inte klara av att låta bli att spela spel, vilket jag tror att de flesta faktiskt klarar, så är man inte särskillt beroende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

6-7 timmar film om dagen. Beroende? Nej. Liv? Ja. Intresse kallas det. Inte beroende, Legendary_Lukas.

Nu var det ju iofs tv-spel det handlar om, och ja, det är lite mindre nördfaktor på film :P

Men då tycker jag att du ska sluta använd uttrycket hockeybög, Mem.

De Uttrycker ju bara sitt intresse...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beroende, det är när man inte kan slita sig från tv'n och bara MÅSTE spela. För dom som lirar för skojs skull i många timmar, men kan sluta när som helst så e det ju inte ett beroende.

Själv lirar jag väl i 1 timme i veckan kanske. Mer blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns ju en gräns. att spela är bra för engelska kunskap och reflexer men då är det bäst om man spelar högst 2 timmar om dagen. annars blir man klen,sur,trött och efterbliven. i femman så hade jag inte så mycket spel så jag spelade bara lite data då o då och ibland annat hos kompisar men när jag fick game cube började jag spela det alldelles för mycket i ett halvår och det får jag ångra nu när jag märker att folk som är 1 och ett halvt år yngra ibland är starkare i armarna än mig men nu har jag börjat träna lite och spela mindre så nu tar jag ikapp. vi är ju den första generationen som utsätts för spel så man kan se det som att vi är försökskaniner. man vet ju inte....missbrukar man spel kanske man blir klen eller trött och utbränd enkelt i vuxenlivet och då går det mesta åt helskotta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

det finns ju en gräns. att spela är bra för engelska kunskap och reflexer men då är det bäst om man spelar högst 2 timmar om dagen. annars blir man klen,sur,trött och efterbliven. i femman så hade jag inte så mycket spel så jag spelade bara lite data då o då och ibland annat hos kompisar men när jag fick game cube började jag spela det alldelles för mycket i ett halvår och det får jag ångra nu när jag märker att folk som är 1 och ett halvt år yngra ibland är starkare i armarna än mig men nu har jag börjat träna lite och spela mindre så nu tar jag ikapp. vi är ju den första generationen som utsätts för spel så man kan se det som att vi är försökskaniner. man vet ju inte....missbrukar man spel kanske man blir klen eller trött och utbränd enkelt i vuxenlivet och då går det mesta åt helskotta

Vaddå försökakankiner?

Har dina förfäder inte spelat pong?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...