Hoppa till innehåll

Tvspel Spelar Vi För Mycket ?


Vigge_as_long

Rekommendera inlägg

  • Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

Jag har lärt mig 70 % av den engelska jag kan genom tv-spel

 

Säkerligen tror jag inte att det är 70% men en del av engelskan kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.

Fick bara en enorm lust att posta en viss länk här...

FILM

Tyvärr är den på engelska utan text, men jag tror att åtminstone de som rollspelar förstår vad de snackar om.

Den snubben måste ha ett allvarligt problem...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Liquid Silk

Min farsa som har en kompis i ryssland. Han är militärvårdare i militären. Där så använder man spel för att träna. Men dom får typ bara spela i typ 20 min i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.

Fick bara en enorm lust att posta en viss länk här...

FILM

Tyvärr är den på engelska utan text, men jag tror att åtminstone de som rollspelar förstår vad de snackar om.

Den snubben måste ha ett allvarligt problem...

 

 

Jag skulle nog tro att den där filmen var fejkad. För man skjuter inte mot nån för att han springer iväg. :blink:

 

Och Knådis: Om man sitter inne en vecka och spelar, äter och sover ska du nog se att man får dålig kondition.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min farsa som har en kompis i ryssland. Han är militärvårdare i militären. Där så använder man spel för att träna. Men dom får typ bara spela i typ 20 min i veckan.

 

Jag läste nånstans för ett tag sen att svenska militären skulle använda sig av en specialdesignad version av Battlefield 2 fär att träna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.

Fick bara en enorm lust att posta en viss länk här...

FILM

Tyvärr är den på engelska utan text, men jag tror att åtminstone de som rollspelar förstår vad de snackar om.

Den snubben måste ha ett allvarligt problem...

 

Konditionen försämras inte så värst mycket om man bara sitter inne och spelar, äter och sover i en vecka. Men om du t.ex. spelar fotboll på sommaren och sen inte tränar alls under vintern så försämras kondtionen ganska mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har lärt mig otroligt mycket engelska via Rollspel, spelade Zelda: OT när jag var 5 och Final Fantasy VII när jag var 7. Sjukt mycket engelska lärde jag mig. Skolan klarar jag överbra nu tack vare desperation när det gäller rollspel, men inte bara positiva saker har hänt... grammatiken ibland kan jag har problem med (det viktigaste lol) -_- Nu spelar jag övermycket Ragnarok Online genom datorn, fast bara när jag är hemma ;) Så typ under en vecka kan jag spendera typ... 18 timmar framför datorn, jag spelar mst på helgdagarna. På vardagarna brukar jag gå hem till kompisar, hyra ett pingisbord, sticka ut till stan och kanske spela lite spel hemma hos dem, lol.

 

Också filmen var ju helt sjuk O.o, inte för att jag har spelat Dragon and dungeons (eller vad det nu hette). Är inte inne i Diablo eller något rollspel i sån där stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...