Hoppa till innehåll

Mer Anime I Svt


epaaj

Rekommendera inlägg

Det har för några dagar sedan startats en opinion för att det ska visas mer anime i SVT. Man vill ha mer 'vuxen' anime, inte bara barnanime som tex pokémon mm. För er som vill se mer anime i svensk TV gå in på http://animeisvt.scab.se/index.php och skriv under. Just nu är det 1791 st som skrivit på att de vill ha mer anime.

 

Mer information finns på http://www.loading.se/view.phtml?id=257705&f=2

 

Hur många medlammar har vi här på fuska.se som vill se mer anime? Det måste väl ändå finnas fler än jag? Kom igen och skriv på då! :lol:

 

Anime for the people!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

anime för vuxna? förhoppningsvis syftar du inte på snusk <host> ;)

 

klart man anmäler sig, även fast jag inte är nån anime-fantast.... kan väl vara kul? :P

 

hur många tror ni måste skriva på för att svt ska ens bry sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, det är inte snusk jag/vi syftar på, hehe ^^

Vi vill bara se mer anime som inte enbart riktas till små barn i 7-12års åldern. Det finns en massa bra serier och filmer som kan visas. En annan sak vi vill är att ha kvar det japanska talet. Dubbning bara förstör. Visst kan det vara textat på svenska/engelska men inte dubbat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jovisst ska man skriva på =)

Men när du säger "Mer Anime i SVT", menar du då verkligen "mer".

Vad jag vet så har dom aldrig visat Anime...

Ursäkta perfektionismen... :visslar:

 

Hehe, Jag har inte sett hela SVT's tablå de senaste 25 åren så jag vet inte om de har visat någon anime eller inte. Med mer menar vi väl mer än nu. Altså, blir det mer än inget blir vi nöjda. Blir det massor blir vi överlyckliga ^^

 

Perfektionism är jobbigt ibland men du ursäktade dig och skrev på ett inte allt för stenhårt sätt så det är lugnt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Varför ska SVT och inte tv4 visa anime?

Tv4 visar ju redan några serier så det är kanske lättare att övertala dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska SVT och inte tv4 visa anime?

Tv4 visar ju redan några serier så det är kanske lättare att övertala dem.

 

Projektet startades för att få anime till SVT men man funderar även på att skriva till TV4 och be dem visa mer. SVT skulle vara väldigt bra eftersom man då slipper reklamavbrott ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...