PCH Skrivet 3 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2005 Jag stänger altid av min gamecube innan jag tar ut skivan, men det händer väll att man glömer att stänga av innan man tar ur skivan :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LiQuiDe Skrivet 4 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2005 när jag spelade splinter cell chaos teory så hackade det 6 ggr på prick samma ställe :blink: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 4 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2005 Det står väl i instruktionsboken att man ska stänga av först? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 5 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2005 I Vissa spel, som Baten Kaitos som ligger på två skivor så kan man på ett speciellt ställe öppna konsollen byta skiva och fortsätta köra utan att det händer nåt. Men som sagt det är bara vissa spel där detta är avsett som detta fungerar. Annars så får man bara upp ett felmeddelande om man öppnar medans den är på. Jag har kollat i instruktionsboken där det tydligt står att man ska stänga av konsollen, öpnna luckan och ta ut skivan när den slutat snurra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
coolman4 Skrivet 11 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2005 Jag stänger alltid av först!Man vill ju inte att GC ska bli förstört! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Matski Skrivet 12 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2005 Jag brukar stanna skivan när den snurrar själv, i stället för att låta den snurra klart......... :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 12 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2005 Lyssna till mina ord: "Ta ut skivan och lägg skivan på golvet, men stäng aldrig av Game Cubet" (Jag stänger av spelet och tar ut skivan sen om jag ska byta spel, annars låter jag det ligga kvar... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bambocha Skrivet 12 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2005 jag stänger alltid av min gc först om jag inte gör det så hackar den nästa gång jag sätter på Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyabi Skrivet 12 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2005 (redigerat) Angående om det är dåligt att låta skivan vara kvar eller inte... Står konsollen på en fast plats (om man inte flyttar runt den eller så) så kan man lungt låta skivan ligga kvar... men, gamecube är nästan lika känsligt som ps1... flyttar man på konsollen mycket så borde man ta ut spelet... annars kan det bli repor och sånt är inte kul >_< För övrigt tar jag ur skivan EFTER att jag har stängt av... varför ta ut skivan först? :P Redigerat 12 Juni 2005 av Miyabi Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 12 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2005 Angående om det är dåligt att låta skivan vara kvar eller inte... Står konsollen på en fast plats (om man inte flyttar runt den eller så) så kan man lungt låta skivan ligga kvar... men, gamecube är nästan lika känsligt som ps1... flyttar man på konsollen mycket så borde man ta ut spelet... annars kan det bli repor och sånt är inte kul >_< För övrigt tar jag ur skivan EFTER att jag har stängt av... varför ta ut skivan först? :P Jo, det undrar jag med...Det är tvärtemot vad man ska göra.... Fast det är lika med alla konsoler... Stäng av och ta ut sen... :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 14 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2005 jag stängde (har inte gamecube längre) väl av gamecuben först, sen tog ut skivan. kan ju alltid maila till nintendo och fråga varför man skulle ta ut den först.. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 15 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2005 *Stänger av GC:et, tar ur skivan* Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg