Hoppa till innehåll

Ta Ur Skivan


Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

I Vissa spel, som Baten Kaitos som ligger på två skivor så kan man på ett speciellt ställe öppna konsollen byta skiva och fortsätta köra utan att det händer nåt. Men som sagt det är bara vissa spel där detta är avsett som detta fungerar. Annars så får man bara upp ett felmeddelande om man öppnar medans den är på. Jag har kollat i instruktionsboken där det tydligt står att man ska stänga av konsollen, öpnna luckan och ta ut skivan när den slutat snurra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående om det är dåligt att låta skivan vara kvar eller inte...

 

Står konsollen på en fast plats (om man inte flyttar runt den eller så) så kan man lungt låta skivan ligga kvar...

men, gamecube är nästan lika känsligt som ps1... flyttar man på konsollen mycket så borde man ta ut spelet... annars kan det bli repor och sånt är inte kul >_<

 

 

För övrigt tar jag ur skivan EFTER att jag har stängt av... varför ta ut skivan först? :P

Redigerat av Miyabi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående om det är dåligt att låta skivan vara kvar eller inte...

 

Står konsollen på en fast plats (om man inte flyttar runt den eller så) så kan man lungt låta skivan ligga kvar...

men, gamecube är nästan lika känsligt som ps1... flyttar man på konsollen mycket så borde man ta ut spelet... annars kan det bli repor och sånt är inte kul >_<

 

 

För övrigt tar jag ur skivan EFTER att jag har stängt av... varför ta ut skivan först?  :P

 

Jo, det undrar jag med...Det är tvärtemot vad man ska göra.... Fast det är lika med alla konsoler... Stäng av och ta ut sen... :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...