Hoppa till innehåll

Nya Skjutvapen Oskadliggör Fienden Utan Att Döda

Gäst tatu

Rekommendera inlägg

Ett stort antal olika icke-dödliga vapen håller på att utvecklas i USA. Ett

gevär som slår omkull människor med tryckvågor och en bullerkanon, som avger ett infernaliskt oväsen, är bara några exempel på en ny trend inom vapentekniken.

Syftet är att utrusta militären så att den kan lösa allt fler civila uppgifter.

Vad tycker ni om det???

Det är ju ganska bra för att man dör ju inte om man blir träffad av det=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

blir man skjuten av en polis så har man oftast (inte alltid) gjort sej föränt av det..... men visst är det ganska bra, dock räcker det nog med elpistolerna som de har... värkar jobbit o springa runt med en pistol som gör så att hela grannskapet får tinnitus ;) men såna som de har i minorety report skulle vara coola, de som gör så att kräkreflexen sätts i gång

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Ingen människa kommer någonsin att göra sig förtjänt av att bli skjuten.

Och poliser bör bara använda sina vapen som hot.

aldrig göra något konstruktivt med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

redan nu i flera länder använder polisen "tazers" altså elpistoler. man är helt borta i ungefär 5-10 mins men sen är man i princip helt återställd. tycker jag vi borde ha i sverige, det finns bara en enda nackdel, de funkar inte på så långt håll, det är två tunna trådar som strömmen leds i som sjuts ut och de är kanske 10 m.

men istället har den svenska polisen börjat använda kulor som skadar ännu mer än de gamla. det är för att kulan inte ska gå igenom en person och sedan träffa en annat som man nu använder jaktkulor som vecklar ut sig innuti kroppen och gör mer skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

redan nu i flera länder använder polisen "tazers" altså elpistoler. man är helt borta i ungefär 5-10 mins men sen är man i princip helt återställd. tycker jag vi borde ha i sverige, det finns bara en enda nackdel, de funkar inte på så långt håll, det är två tunna trådar som strömmen leds i som sjuts ut och de är kanske 10 m.

men istället har den svenska polisen börjat använda kulor som skadar ännu mer än de gamla. det är för att kulan inte ska gå igenom en person och sedan träffa en annat som man nu använder jaktkulor som vecklar ut sig innuti kroppen och gör mer skada.

Men att få ström genom kroppen skulle kunna skada hjärtrytmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fatosh

Asså kolla. Om jag är en polis. Och guggo är en kriminäll person . Jag säger upp med händerna den fjantiga repliken. Så skjuter guggo i alla fall. SÅ SKJUTER JAG TILLBAKA. då är det mitt fel. asså det tycker jag är sjukt här i sverige att det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Dem är rädda att åka fast bara. Dem är inte rädda att bli skjutna därför dem kommer aldrig bli det.

:meddum: Men då kan vi ju rikta ett vapen mot dig och se om du inte blir rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fatosh, det var ju det jag menade. skjut skallen utav en kille på riktigt några gånger istället. nuförtiden vet man att polisen aldrig dödar en på riktigt, men det är det man ska göra. tänk så skönt med brottslingar som för en gångsskull skulle vara rädda för polisen. vilket samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...