Hoppa till innehåll

Datorproblem


Slasktratt

Rekommendera inlägg

Tjenixen (:D).

 

Datorproblem var det, ja. För det första kör jag Windows XP Pro., om det kommer att hjälpa med windowsfilerna. Filen heter vhgbwdlw.exe, och är placerad i System32 (windows->System32). Den har ungefär 80% CPU-Användning, ständigt, och avslutar man den så startar den bara igen. ZoneAlarm requestar alltid om jag ska tillåta eller neka kopplingen, men det slutar alltid med att den startar ändå. Mitt Panda Antivirus upptäcker den inte som en virusfil, och dens brandvägg kan inte heller neka den start. Den körs på mitt vanliga användarnamn, vilket den inte borde göra om den var en windowsfil. Jag försökte ta bort den, men det går inte då processen är igång (som inte går att stänga av). Felsäkertläga har oxå kraschat.

 

Visst kan jag formatera datorn, men det vore 3e gången på sommarlovet, vilket känns lite halvkrassligt. Har en del saker jag skulle vilja spara oxå.

 

När jag switchar över från Windows till Linux, så fungerar det bra och ingen vhgbwdlw.exe exicterar.

 

Om någon med XP Pro kunde titta om dom har samma fil i System32-mappen vore jag lycklig. Och om nån annan haft samma problem eller vet hur jag ska göra kan ni ju alltid svara.

 

Tacksam för svar i alla former.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gjorde en sökning på http://www.processlibrary.com, men hittade inget. mycket konstigt, man hittar det mesta och nästan garanterat alla windowsfiler, så tror knappast att det är en windowsfil. i system32 brukar visseligen en del ej systemfiler lägga sig, men knappast som en exe fil i rotmappen system32... skumt, du har väl provat att scanna med ad-aware och spybot search & destroy?

 

prova felsäkert läge igen... går det inte att gå in i lr krashar det när du försöker ta bort filen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ad-Aware, Spyware Doctor, Norton Antivirus, Panda Titanum Antivirus, Spybot Search och WormBurner, inget utav ovanstående har uppfattat det som en virusfil.

Inte ens smittad.

 

Jag startar felsäkert genom F8 tangenten när jag bootar, väljer Felsäkertläge utan nätverk eller kommandotolk. Sen laddar den järnet. Datorn har stått på hela förmiddan nu. Den laddar fortfarande, jag tror knappast den kommer gå igång.

 

När jag försöker ta bort filen utan felsäkert står det bara att den används av ett annat program eller en annan person, och det är för att processen är igång. Men det går ju inte att stänga av processen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn är fixad, anyway.

 

Jag hittade en gammal "Felsäkertläge Recover" (eller vad man ska kalla det)-cd i en hylla. Inga problem. Den autobootar i felsäkert, sen var det bara att plocka bort den störande filen.

 

Tack för hjälpen, även om det inte var till någon större hjälp, btw.

 

Lås, detta är redan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...