Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hej. Mina dvd och cd enheter har försvunnit från "den här datorn" bara den från deamon tools kan jag se. :(

Har presis köpt halflife2 och VILL SPELA

//drewek.

Redigerat av bajwek
Skrivet

Jag är inte säker men det där bevisar väl bara att de har ström? Det finns minst två sladdar som ska användas när en cd/dvd-enhet kopplas in. El och kontakten med moderkortet. Är båda sladdarna på plats åt båda håll?

Skrivet (redigerat)

[attachmentid=8445Så här ser det ut. Den här enheten är inaktiverad. (Kod 22)

Klicka på Aktivera enhet om du vill aktivera den här enheten. EDIT inget problem thx btw :)

post-17966-1121952573_thumb.jpg

Redigerat av bajwek
Skrivet

Hehe, du fixade det altså tillslut. Får jag bara fråga hur du lyckades inaktivera dina cd/dvd-enheter utan att veta om det?

Vet inte detta är en familje dator men ingen är spec datorkunnig utom jag :kung: :student:
  • 1 år senare...
Skrivet

Ifall enheterna har försvunnit högerklickar du på den vanliga CD/DVD läsaren och går på maskinvara. Där borde alla enheter/diskar finnas. Dessa kan vara inaktiverade. Aktivera dem igen så borde de funka.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...