Neko Skrivet 25 Juli 2005 Rapport Skrivet 25 Juli 2005 (redigerat) Hejsan på er alla..... Dom som kan mycket om bränning kan svara på mina frågor/problem om dom är snälla. Jag har massa mpeg filer som ska brännas. Jag vill helst bränna dom på en vanlig CD-R skiva och sen spela upp DVD spelaren, vilket ska funka. Jag har använt Nero Vision Express, och Nero Vision 6.0 och jag prövade på att bränna mpeg filen på en CD-R så Nero kunde göra om den till SVCD eller VCD. Bränningen funka klockrent men när jag stoppade i skivan i DVD spelaren så blev det error. -.- Jag är 100% säker att min DVD spelare kan spela upp SVCD eller VCD. För jag har bränt förut, men har inte samma program som förut för jag hittar den inte. Är det någon som vet en enkel och bra brännarprogram i vilket man kan bränna Filmer på CD-R och sen formatera om det till rätt format som en bra DVD spelare kan spela upp. Tex SVCD eller VCD(Helst SVCD) Tack för all hjälp. Och jag avstår från onödiga frågor som tex ''Vad är det för nåt?'' ''Skicka länk'' etc. etc. Jag vill ha ett klockrent svar inte dumma frågor och kommentarer. EDIT: En sak till, kan man bränna flera filmer på 1 DVD skiva? Redigerat 25 Juli 2005 av Neko Citera
Gäst wångö Skrivet 25 Juli 2005 Rapport Skrivet 25 Juli 2005 ja du borde kunna ha flera filmer om dom får plats. men du kommer ju få upp en meny typ där man får välja vad man ska spela upp . Citera
Neko Skrivet 25 Juli 2005 Författare Rapport Skrivet 25 Juli 2005 så om man packar in låt oss säga sisådär 4 filmer i en DVD skiva, kommer dom inte spelas upp efter varandra? Citera
Slumpen Skrivet 25 Juli 2005 Rapport Skrivet 25 Juli 2005 Har Också problem med bränningen..... Jag kan bara bränna 3 % Sen står det falluier eller nåtyt sånt shit.....har inte orkat angasera mig så mycket....men hjälp skulle vara gött att ha-..... : P Citera
yoadee Skrivet 25 Juli 2005 Rapport Skrivet 25 Juli 2005 du kan ju alltid söka på google efter ett convertar program först sen kan du bränna över samma skiva igen efter att du convertat asså då borde d funka :) Citera
svenolof Skrivet 25 Juli 2005 Rapport Skrivet 25 Juli 2005 nero ska ha något son meny bygar pogram till dvd har jag förståt Citera
Neko Skrivet 25 Juli 2005 Författare Rapport Skrivet 25 Juli 2005 Hmmm...Funkade nu. Skaffade Nero Vision Express 2 och sen tanka massa mpeg filmer från DC++ Sen gick jag in på Express 2 menyn och valde CD ---> VCD La sedan in mina filmer och brände på en vanlig CD-R skiva, funkade jättebra i DVD spelaren nu ^_^ Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.