Hoppa till innehåll

Ds Eller Psp?


Foxyrock
 Dela

Rekommendera inlägg

Innan jag börjar vill jag klargöra några saker: jag tycker om sony, metal gear och racingspel. Jag har alltid varit en trogen anhängare till sonys konsoler. Ända sedan sony först utannonserade psp och utlovade unika spel har jag varit otroligt positiv. Jag tvivlade aldrig ett dugg på att sony mycket väl kunde ta över marknaden för portabla konsoler.

 

Sedan några månader sedan har jag dock helt ändrat åsikt. Allt började när jag i en annan speltidning läste om utbudet spel som skulle finnas tillgängliga vid releasen av den nya konsolen. Jag fick nästan en chock. 75 procent av alla spel var konverterade eller uppföljare till redan existerade spel till ps2. jag började få onda aningar, och jag läste i ett av era senare nummer att sony själva medger att psp inte är en konsol som man går omkring och spelar på. De ansåg att den var till för att spelas inomhus. Alltså är det som en konkurrerande tidning trodde, psp är inte riktigt portabel. Detta fick bägaren att rinna över, och jag brast ut i gapskratt. Vem tror sony kommer att betala 3000 kronor för att spela i princip samma spel som på ps2, på en 5 gånger så liten skärm, som dessutom behöver batterier?

 

Vi kan ta en jämförelse: ett smörföretag säljer två sorters smör. Det ena är ett stort smörpaket som kostar 10 kronor. Det andra är ett litet paket, och det kostar 25 kronor. Vem kommer då att köpa det lilla paketet, när det stora dessutom är godare i både konsistens och smak? Visst alla psp’s spel är inte konverteringar. Metal gear acid såg både unikt och nyskapande ut, men, handen på hjärtat, knappast intressant. I alla fall inte så intressant att jag kände lust att hosta upp 3000 spänn för att kunna spela det.

 

Nya delar spelserier i wipeout lät ju inte helt fel, men vem bryr sig när man redan har föregångaren till ps2, som har både bättre grafik och fartkänsla (för man får inte direkt bra fartkänsla på bärbara maskiner), och som dessutom inte behöver batterier. Nej, sony måste inse att vi konsumenter, till skillnad från de, inte har hur mycket pengar som helst. 3000 är helt enkelt för mycket när det gäller så kallade portabla konsoler. Oavsett hur snygg den är, eller hur billigt det är att utveckla spel till den, så spelar det ingen roll eftersom psp redan är utkonkurrerade. Av ps2. sony har utkonkurrerat sig själva.

 

Jag vill även passa på att påminna er om hur det gick när sega skulle utmana nintendo i kampen om våra fickor. Segas game gear var så avancerad att den överträffade game boys kapacitet flera gånger om. Men de glömde bort att deras maskin var så stor och tung att ingen kunde kalla den portabel, att den var svindyr och hade en batteritid på runt 3 timmar. Den misslyckades trots stort utbud av sonic spel. Och märkligt nog verkar sony nu göra exakt samma misstag. spelvärlden behöver något nytt, vilket jag hoppas att nintendo DS kan leverera. även om det är sorgligt att konstatera att jag överger mina forna hjältar. Jag försöker inte påverka dig, det är klart att du ska köpa psp om du vill det, men kom inte och säg att jag inte varnade dig.

 

Så jag tycker Nog Ds!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ok. ska inte anklaga dig om jag tar fel,men nu har jag ganska mycket pengar efter att jag fyllde år. 1500 och då kan man byta in 3 gc spel(och jag tänker byta in pkmn colloseum,doshin the giant och def jam vendetta) så får man det för 2099kr så då har jag råd om ett par månader. men först skaffar jag gta san andreas

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är ganska villig att lägga ut 2695kr men det skulle ta över 1 år för mig o samla ihop eftersom jag får 70kr i veckopeng. men mina föräldrar är allt annat än villiga att lägga ut så mycket så jag ska önska mig pengar när jag fyller år 11 augusti så ska jag spara vidare och se om jag kanske inte köper en annan konsoll till tv istället

 

Mellanmjölk, Där tar du fel, Det va ett gammalt rykte, Fast Sony har bestämt att sänka den till 400, Alltså cirka 3400 kr blir det i sverige.

 

TA PSP !!!!!!!!

Redigerat av Fatosh
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är ganska villig att lägga ut 2695kr men det skulle ta över 1 år för mig o samla ihop eftersom jag får 70kr i veckopeng. men mina föräldrar är allt annat än villiga att lägga ut så mycket så jag ska önska mig pengar när jag fyller år 11 augusti så ska jag spara vidare och se om jag kanske inte köper en annan konsoll till tv istället

 

FUCK YOU!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 år senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...