Hoppa till innehåll

I Mac


firedamm
 Dela

Rekommendera inlägg

tjena jah e en kille som snart kommer få en "I MAC" e den bra eller dålig ? .. själv så har jah hört att de e världens j*vla grafik kort som man får till den :D å man kan ju ha riktigt kul me sånnt mn iallafall e den bra eller dålig ? *vill gärna ha svar av nån som har " I MAC" :student:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjena jah e en kille som snart kommer få en "I MAC" e den bra eller dålig ? .. själv så har jah hört att de e världens j*vla grafik kort som man får till den :D å man kan ju ha riktigt kul me sånnt mn iallafall e den bra eller dålig ?  *vill gärna ha svar av nån som har " I MAC" :student:

 

jag har en iMac (notera stavningen)

 

fast det finns 4 olika huvudmodeller av iMac och massor av olika modeller och spec. så det är svårt att säga. har själv den första generationens iMac, är rätt nöjd. www.apple.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

iMac första modellen äger jag, 233 MHz processor.. ganska segt, och minnena är ju skitdyra, dessvärre går det inte in mer än OS 9 heller i första modellen ;P, lagom segt. Sen kör vi NetGear som nätverksprylar hemma, vilket inte går till mac - så om jag ska få igång internet måste jag köpa helt nytt modem :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

iMac första modellen äger jag, 233 MHz processor.. ganska segt, och minnena är ju skitdyra, dessvärre går det inte in mer än OS 9 heller i första modellen ;P, lagom segt. Sen kör vi NetGear som nätverksprylar hemma, vilket inte går till mac - så om jag ska få igång internet måste jag köpa helt nytt modem :/

 

Blit stor skillnad när X kommer in i bidlen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med, x är mkt bättre än 9, har själv fått ngt trubbel med 9 så det tar ca 5 mins att logga in, just därför använder jag den sällan. hade jag haft 9.2 på cd hade jag installerat om, men har bara 9.1...

 

har iaf mkt minne på min 233 iMac... tror jag har 288mb, kanske därför det inte går så segt för mig... inbyggda 64 kommer man ju inte långt med.

 

man kan ju skaffa större hd, då kan man installera os x.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bör skaffa in lite mer minne, jag vet, men det känns ganska onödigt att lägga ner pengar på en dator som bara står i skymundan och jag inte använder, bara enstaka gånger i vissa perioder då jag fotograferar som mest.. Då är det rätt bra att bildredigera i, eller, jag har väl alltid haft en förkärlek till Apple och dess skapelser - Så iMac har väl ett visst försprång, det går säkert att göra lika bra bilder i Windows. Men jag gillar OS, då jag aldrig haft problem med en Mac.. Det är inte ofta min PC fungerar till 100% asså :(.

 

Ultimatumet vore att skaffa en Mac Mini, då man måste ha Mac OS X för att det ska funka, och dess minimum krav på minnessidan är 256, vilket orginalet innehåller, och sen kostar 256 minnena flera tusen (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm, jag fick minne av min faster som jag köpte den av så det var inga problem... men de är nog rätt dyra. har ett på 32 (eller om det är 16) som jag inte använder...

 

bara man kunde få in os x på imacen skulle jag nog använda den en del. har en laptop med x som jag använder ibland. x är ett jättebra system!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjena jah e en kille som snart kommer få en "I MAC" e den bra eller dålig ? .. själv så har jah hört att de e världens j*vla grafik kort som man får till den :D å man kan ju ha riktigt kul me sånnt mn iallafall e den bra eller dålig ?  *vill gärna ha svar av nån som har " I MAC" :student:

 

det breor på vilken model du vill ha men mitt betyg 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...