Hoppa till innehåll

Varför Är Alla Så Förbannat Dåliga På Att Stava?

Bajen_jmp

Rekommendera inlägg

• Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin

Det är även stor skillnad om man skriver, med perfekt svenska, men bara en enda stycke.

Alltså, man bara babblar med rätt punkt, kommatecken, stora bokstäver och sådant utan att dela upp texten i stycken (alltså om texten är lång), så kan man ju inte klaga på nåt fel fast texten oftast blir svårt och tröttsamt att läsa. Man tappar lätt bort sig.

Så stycken är faktiskt en av de mest viktiga saker i grammatiken (jag tycker att de andra sakerna är inte så viktiga).

Redigerat av The heroin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många på det här forumet är 9-12 år och går bara i ÅK 6~ och kan inte helt ren engelska.

Vissa skriver "en mening" på 50+~ ord utan att använda ett kommatecken eller punkt, det är därimot riktigt irreterande och försöka tyda vad dem har skrivit.

I'm 11 and my english is damn better than all of yours!!! I Usa e det tuffa tag med skolan och sproket, jag ska borja sjette klass her men det skulle va 5an i sverige. And I doubt you know what doubt means, and you probably don't know what apprehensive means. So think about what stuff you're about to write down. I hate when people do that!!!!!

P.S. I cant use the letters with dots over them since i have a american keyboard

Redigerat av marjus återkomst
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Doubt = Tvekar~

apprehensive = klarsynt~ (vi hade denna som glosa ett par veckor innan vi slutade skolan)

Det finns säkert flera här på forumet som kan bättre Engelska än dig marjus återkomst, det finns säkert folk som bott i USA i många mer år än dig och sedan kommit in hit och vill ha hjälp med ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(marjus återkomst @ 16/08-2005 07:11:20)

Många på det här forumet är 9-12 år och går bara i ÅK 6~ och kan inte helt ren engelska.

Vissa skriver "en mening" på 50+~ ord utan att använda ett kommatecken eller punkt, det är därimot riktigt irreterande och försöka tyda vad dem har skrivit.

I'm 11 and my english is damn better than all of yours!!! I Usa e det tuffa tag med skolan och sproket, jag ska borja sjette klass her men det skulle va 5an i sverige. And I doubt you know what doubt means, and you probably don't know what apprehensive means. So think about what stuff you're about to write down. I hate when people do that!!!!!

P.S. I cant use the letters with dots over them since i have a american keyboard

Sure, I do love fat americans, don't you?

Kommantecken och punkt är absolut det jobbigaste, sen med stor bokstav och skit kvittar väl ändå.. ? ;p

Nåja. Ingen tvingar er att vara här, om inte de som skriver lite sämres intresse passar er så dra härifrån då.. Ingen tvingar er att vara här. Orka whina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon tror att jag ska springa omkring och leka språkpolis, så glöm det. Då går jag i strejk! O_o

Fast man får väl ta och lägga ner ner lite tid på vad man skriver, skriver man som en kratta, utan skiljetecken och sånt så tror jag knappast att folk tar en på så särskilt stor allvar.

Skriv på ett trevligt sätt, snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saken är ju den att det är väldigt enkelt att skriva hyvsat gramatiskt korrekt. Det är bara att försöka.

Att det sedan är en stil för vissa (ni under klass 9, fjortisgäng, eller de som vill skriva som om de kom till Sverige i går) att skriva uselt är trist. De kommer ni ha lagt av med snart. Det är tufft att kunna formulera sig.

Ni som är yngre kan bara lägga in ett rättstavningprogram i den webbläsare ni använder. Eller finns inte sånt till pc?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...