nico Skrivet 15 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2005 och jag kan skryta med MVG på flera svenskaprov och VG i svenska trots att jag inte brukar använda stor bokstav och förkortar ord här på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 15 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2005 (redigerat) Det är även stor skillnad om man skriver, med perfekt svenska, men bara en enda stycke. Alltså, man bara babblar med rätt punkt, kommatecken, stora bokstäver och sådant utan att dela upp texten i stycken (alltså om texten är lång), så kan man ju inte klaga på nåt fel fast texten oftast blir svårt och tröttsamt att läsa. Man tappar lätt bort sig. Så stycken är faktiskt en av de mest viktiga saker i grammatiken (jag tycker att de andra sakerna är inte så viktiga). Redigerat 15 Augusti 2005 av The heroin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2005 jaghatarpunktochkommasamtfolksomgnällerpåattfolkskriverslarviktochfel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jocke2004 Skrivet 15 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2005 ja skiter i om jag inte har punkt eller komma eller stor bokstav Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pho Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 (redigerat) Många på det här forumet är 9-12 år och går bara i ÅK 6~ och kan inte helt ren engelska. Vissa skriver "en mening" på 50+~ ord utan att använda ett kommatecken eller punkt, det är därimot riktigt irreterande och försöka tyda vad dem har skrivit. I'm 11 and my english is damn better than all of yours!!! I Usa e det tuffa tag med skolan och sproket, jag ska borja sjette klass her men det skulle va 5an i sverige. And I doubt you know what doubt means, and you probably don't know what apprehensive means. So think about what stuff you're about to write down. I hate when people do that!!!!! P.S. I cant use the letters with dots over them since i have a american keyboard Redigerat 16 Augusti 2005 av marjus återkomst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 Doubt = Tvekar~ apprehensive = klarsynt~ (vi hade denna som glosa ett par veckor innan vi slutade skolan) Det finns säkert flera här på forumet som kan bättre Engelska än dig marjus återkomst, det finns säkert folk som bott i USA i många mer år än dig och sedan kommit in hit och vill ha hjälp med ett spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 (marjus återkomst @ 16/08-2005 07:11:20) Många på det här forumet är 9-12 år och går bara i ÅK 6~ och kan inte helt ren engelska. Vissa skriver "en mening" på 50+~ ord utan att använda ett kommatecken eller punkt, det är därimot riktigt irreterande och försöka tyda vad dem har skrivit. I'm 11 and my english is damn better than all of yours!!! I Usa e det tuffa tag med skolan och sproket, jag ska borja sjette klass her men det skulle va 5an i sverige. And I doubt you know what doubt means, and you probably don't know what apprehensive means. So think about what stuff you're about to write down. I hate when people do that!!!!! P.S. I cant use the letters with dots over them since i have a american keyboard <{POST_SNAPBACK}> Sure, I do love fat americans, don't you? Kommantecken och punkt är absolut det jobbigaste, sen med stor bokstav och skit kvittar väl ändå.. ? ;p Nåja. Ingen tvingar er att vara här, om inte de som skriver lite sämres intresse passar er så dra härifrån då.. Ingen tvingar er att vara här. Orka whina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 Om någon tror att jag ska springa omkring och leka språkpolis, så glöm det. Då går jag i strejk! O_o Fast man får väl ta och lägga ner ner lite tid på vad man skriver, skriver man som en kratta, utan skiljetecken och sånt så tror jag knappast att folk tar en på så särskilt stor allvar. Skriv på ett trevligt sätt, snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bajen_jmp Skrivet 16 Augusti 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 Saken är ju den att det är väldigt enkelt att skriva hyvsat gramatiskt korrekt. Det är bara att försöka. Att det sedan är en stil för vissa (ni under klass 9, fjortisgäng, eller de som vill skriva som om de kom till Sverige i går) att skriva uselt är trist. De kommer ni ha lagt av med snart. Det är tufft att kunna formulera sig. Ni som är yngre kan bara lägga in ett rättstavningprogram i den webbläsare ni använder. Eller finns inte sånt till pc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 Men för i helsike, lugna dig. Om det inte passar dig med hur folk skriver så dra, ingen tvingar väl dig att vara här? Det var väl ett sjuhelsikes tjat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 kan inte mer än att hålla med MeM....ingen tvingar dej att vara här.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 16 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2005 Men för i helsike, lugna dig. Om det inte passar dig med hur folk skriver så dra, ingen tvingar väl dig att vara här? Det var väl ett sjuhelsikes tjat. kunde verkligen inte sagt det bättre själv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.