Gäst Soffan Skrivet 25 September 2005 Rapport Dela Skrivet 25 September 2005 Har lärt mig att en Atom är uppbyggd utav Neutroner, Elektroner & Protoner. En väte atom har masstalet 1 och då är det bara en Neutron i och därför blir det 1. Mangesium har masstalet 12 och har då 12 Neutroner & Elektroner. En Atom har bara Neutroner & Elektroner i sig och det är Elektronerna som rör sig runt själva Neutronerna. Har för mig att Protoner också ska vara med där någonstans men man lär sig nog snart ^.^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 25 September 2005 Rapport Dela Skrivet 25 September 2005 Läste precis ut fysikboken (fast vi har biologi för tillfället) och har visst läst om de där du talade om Rowyn ;) Att läsa ut hela böckerna -- Biologi, Fysik och Kemi (Teknik-boken ska vi få snart) -- har varit mycket lärolikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 26 September 2005 Rapport Dela Skrivet 26 September 2005 Jag lärde mig att om man blandar Co3 med FV7 blir det en mycket stor reaktion.. Reaktion: Co3 börjar flyga tyngdlöst över FV7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 September 2005 Rapport Dela Skrivet 26 September 2005 tröghet gör t.ex. att ett föremål vill antingen fortsätta i samma riktning när något stannar, eller stå kvar på samma plats när det flyttas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 26 September 2005 Rapport Dela Skrivet 26 September 2005 Lärde mig en hel del om finska :) Det är ju 26 september, Europas blabla språkdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 27 September 2005 Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 Jag lärde mej att det är bra att inte ha inga pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 Än en gång har jag fått bekräftat att SO-lektioner är väldigt tråkiga, att gamla barndomskamrater till mig plötsligt kan bli min gympalärare och att höstdepressionen har än en gång tagit plats i min alltför lata kropp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 27 September 2005 Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 Att jag ibland inte kan behärska mitt humör. En liten kille gick och spottade och kickade på mig,jag blev så arg att jag slog mitt hårdaste jag kunde rakt i magen,ångra det väääääldigt mycket....... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 27 September 2005 Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 Hur man räknar ut arean på en rätvinklig samt spetsig triangel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 27 September 2005 Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 Lärde mig att bakteriernas stamträd har fyra huvudgrupper men glömt det!! Kan det vara Växter, Svampar, Ryggraddjur och Ryggradlösdjur? :( Eller så har jag blandat ihop det med något annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 28 September 2005 Rapport Dela Skrivet 28 September 2005 Lärde mig att SCA luktar skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 28 September 2005 Rapport Dela Skrivet 28 September 2005 Lärde mig att SCA luktar skit Japp! Det luktade allt annat än gott.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.