Hoppa till innehåll

Vilken Ska Jag Köpa?

Salzalada

Rekommendera inlägg

Xbox 360 är inte det självklara förstahandsvalet för mig längre. När jag fick reda på Microsoft's nya konsoll, så kändes jag frosseriet efter fortsättningen på Halo 3, ett nytt Live och ett par nya titlar i mängden. Stort Halo-f*n som man blev och är Halo 3 den stora förhoppningen på konsollen. Men, smart som jag oxå är, så skulle det inte förvåna mig om även detta Halo blir en vanlig, Microsofthistoria. Jag kommer att sitta och smågråta flera 100 dagar innan, och olyckligtvis räkna ner en sjuhelsikes massa dagar med små sträck på mitt skåp som tidigare år.

Suktandet efter Halo 2 var enormt, och spelandet av Halo 2 var enormt, men såhär i efterhand så undrar jag om det verkligen var så bra som jag framställde det. Jag spelade Halo 2 intensivt i en dryg vecka och låste mig utanför omvärlden och hade klarat spelet på samtliga svårighetsgrader bara efter 4,5 dygn.

Eftersom Halo 3 sannolikt väl kommer bli som Halo 2, på ett ungefär, undrar jag faktiskt om det är värt att offra pengarna för en hel spelkonsoll, som dessutom är defentivt fulast utan Next-Gen.

Playstation har aldrig varit nånting för mig och kommer inte bli det heller. (Inte nog med att jag är Sonyhatare - Konsollen ser ut som en rostfri, smart utomhusgrill från OBH Nordica, tillhörnade nånslags metallbanan som man kan slå i huvudet på olydiga småbarn. Stilren B). Men icke, inget för mig).

Dessutom är jag frälst över Nintendos nya handkontroll.

Tyvärr så kanske det inte blir nån Next-Gen överhuvudtaget, eftersom Microsoft lanserar Halo 3 förr eller senare till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Spelar ingen roll vilket du väljer...

Vill du ha bättre prestanda -> PS3

Vill du ha...ja...xbox-> 360

Spelsortimentet kommer inte att skilja mycket...förr fanns alla bra spel på PS, men eftersom Microsoft är så snorigt rika har de lyckats köpa upp i princip alla licenser..

Nu har alltså båda konsolerna samma spel...inte många som är exklusiva. De som är det lär ändå släppas till den andra konsolen några månader senare. Kommer att bli exakt som det blev med Xbox & PS2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xbox 360 kommer inte ha lika många skit spel som ps3 om man går efter hur det var när xbox och ps2 kom ut..

Själv satsar man ju på xbox 360 men jag tycker du ska testa dem olika konsollerna i affären som någon annan sa. Gå efter spelen designen handkontrollernas skönhet (mycket viktig) och om du har haft xbox innan kan du ju spela dem spelen på xbox 360 eller tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...