Hoppa till innehåll

Battle For Middle-earth I I


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

Liten diskussion om hur det andra spelet ska bli. Om de som inte läst Recensionen om spelet så kan man antingen köpa PcGamer på närmaste EbGames butik eller någon annastans där Emil Kraftling skriver en enorm bra recension om den.

 

Nyheter om spelet är att man nu inte har bestämda platser där man ska bygga nytt läger eller fort. Man väljer själv nu så om man är grymt bra och har tusentals med pengar så kan man väl bygga ungefär 30 läger på kartan och stänga in fienden i en liten borg och leka. ^.^

Men jag låter er få läsa Recensionen istället för att jag ska förstöra det. Annars om ni i inte orkar köpa tidningen så kan ni nog söka på internet någonstans.

Men vad tror ni om spelet? Bättre än ettan eller sämre om de förbättringar som kommer till spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Håller med ^.^

Det saftas redan i munnen. Men det roliga är att man kan skapa sig egna hjältar i Multiplayern. Det är vad som förvånade mig mest av allt. Och att man nu kan dra in Gimlis farsa och Legolas farsa med i spelet och leka med dem. Förvånar mig inte att man kan dra med sig Arathorn far åt Aragorn också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ettan var ett utav de strategispel som jag uppskattat mest (Även om jag inte spelat det så mkt då min dator inte direkt pallar, det får bli hos kompisar) - som gammal strategispelsveteran jag är. Tvåan kan bara bli bättre, och det lilla PC-Gamer lanserade lät snuskigt kul. Jag längtar, trots jag aldrig kommer få spela det på "riktigt".

 

Det jag tyckte minst om med ettan var just det här med bestämda platser för läger osv, Blizzardfantasten själv ;). Warcraft for the win!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med ^.^

Det saftas redan i munnen. Men det roliga är att man kan skapa sig egna hjältar i Multiplayern. Det är vad som förvånade mig mest av allt. Och att man nu kan dra in Gimlis farsa och Legolas farsa med i spelet och leka med dem. Förvånar mig inte att man kan dra med sig Arathorn far åt Aragorn också.

 

kan man bara skapa sina egna hjältar i multiplayer eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med ^.^

Det saftas redan i munnen. Men det roliga är att man kan skapa sig egna hjältar i Multiplayern. Det är vad som förvånade mig mest av allt. Och att man nu kan dra in Gimlis farsa och Legolas farsa med i spelet och leka med dem. Förvånar mig inte att man kan dra med sig Arathorn far åt Aragorn också.

 

Det är det som ändras i andra spelet. Att kunna bygga baserna vart man vill och så. Att segla ut på havet med Alvernas/Människornas skepp och leka sjöstrider mot piraterna, eller tvärtom.

 

Ska försöka finna bilder på det men PC Gamer hade otroligt snygga bilder på den näst senaste numret (De som läst den). Men om några andra här vet några bilder som de har eller vet var de finns så länka dem eller sätt upp dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvåan kommer bli bättre... det är jag säker på, dom har ju tydligen fått rättigheterna för J.R.R tolkiens mästerverk... (står på sidan)

 

hört att första banan på fälttåg/single player med goda kommer att vara strax efter att brödarskapet lämmnat Vattnadal och då komemr man få mota tillbaka mordors armer med alverna i vattna dal...

 

med onda kommer man göra nått i mörk mården tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"En annan mycket intressant funktion som har lagts till multiplayerdelen av BFME II är möjligheten att skapa sina egna hjältar. Vid sidan av spelets förutbestämda hjältekaraktärer kan du bygga din egen från scratch och bestämma utseende, beväpning och specialegenskaper efter eget bevåg."

 

Det är vad Emil Kraftling skrivit i Recensionen om BFME II.

Det står mycket mer men detta men jag orkar inte skriva upp allt ^.^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...