xylo Skrivet 15 September 2005 Rapport Dela Skrivet 15 September 2005 Hur formaterar man om datorn!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 September 2005 Rapport Dela Skrivet 15 September 2005 sätt i windowsdisken och starta om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Janaz Skrivet 15 September 2005 Rapport Dela Skrivet 15 September 2005 (redigerat) boota bara skivan eller start disketen (klicka F2 när du startar datan) sen boot disk eller nåt sånt mins inte riktigt vad det hete nåt åt den stilen, jag gjorde det jalla fall (det går inte och formetera dator när man har windows igång såm nästan alla tror <_< ) Redigerat 15 September 2005 av ZL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 September 2005 Rapport Dela Skrivet 15 September 2005 (redigerat) (det går inte och formetera dator när man har windows igång såm nästan alla tror dry.gif ) det beror på. det går utmärkt om du har två diskar, annars är det omöjligt. Redigerat 15 September 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xylo Skrivet 16 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2005 Jag har en 98 skiva men ingen diskett Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 16 September 2005 Rapport Dela Skrivet 16 September 2005 Du behöver något du kan använda att boota datorn med förutom operativsystemet på hårddisken. En windows-startdiskett funkar bra. Sen när du fått igång det så skriver du tex "format C:" och så ska det formatera :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 16 September 2005 Rapport Dela Skrivet 16 September 2005 Du behöver absolut ingenting för att formatera med 98...bara å köra omstart i dosläge. -> Format C: Om du har en äldre dator kan du vara tvungen att använda startdiskett för att installera nytt OS dock. Minns att min äldre dator saknade stöd för cdrom i bios och var tvungen att få de där command och ini grejerna inmatade innan den ens kände av att den hade en cdrom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xylo Skrivet 17 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2005 (redigerat) När jag klickar på avsluta så kan man klicka: starta datorn i ms_dos läge Ska jag välja den? Redigerat 17 September 2005 av xylo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 17 September 2005 Rapport Dela Skrivet 17 September 2005 Ja det borde funka. Sen tror jag att de flesta håller med mig om att du ska skriva in det jag skrev tidigare: "format C:" Eller om du har hårddisken på D: så skriver du det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.