derik Skrivet 22 September 2005 Rapport Dela Skrivet 22 September 2005 Har haft SSBM i 2-3 år nu, men aldrig intresserat mig för "avancerade tekniker" Har precis lärt mig wavedasha och l-cancel:a. :D Jag lirar Fox och Marth. Men jag undrar, hur "Fox trot" går till? För när jag wavedashar>>fwd igen, funkar det inte. :o Försökt ett tag nu, ledsnat. >.> Och en annan sak, edgehog saken, jag klarar den bara 2/5 av gångerna jag försöker, dom 3 andra gångerna ställer han sig bredvid kanten. Hur funkar det? >.> Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hyldran0 Skrivet 23 September 2005 Rapport Dela Skrivet 23 September 2005 kan du för klara lite bätre :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 25 September 2005 Rapport Dela Skrivet 25 September 2005 Fox-trott ser inte ut på någe speciellt vis. Det är något av de enklare sakerna du kas göra med fox. Bara slå styrspaken höger-vänster hela tiden och sedan håller du den lite längre åt det hållet du vill åka. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Triforceh Skrivet 25 September 2005 Rapport Dela Skrivet 25 September 2005 Edgehog saken? vad exakt menar du? >_> Att edgehoga är att exempelvis hänga sig i kanten så motståndaren inte kan kommer tillbaka. Vad är det som du inte klarar? >_> Och det här forumet är det sämsta stället att fråga om avancerade saker på SSBM >_> Jag är nog den ända som kan sånt, möjligtvis nån annan. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
derik Skrivet 29 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 Förstått att detta inte är något bra forum. :X Men alltså, jag wavedashar rätt 10/10 gånger, men när jag edgehoggar då blir det jump+shield, så att jag ut från banan. :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 30 September 2005 Rapport Dela Skrivet 30 September 2005 Jag håller med triforceh om edgehog. Det är ju en bonus man får om man hänger sig på kanten för att hindra nån annan från att hänga sig där. Vad är det som ni kallar wavedash? Anser själv att jag kan en del om SSBM, men jag är inte riktigt kunnig inom "fikonspråket". Jag har hört talas om en sak man ska kunna göra med samus om man ska kunna förlänga hennes grapple beam så att den blir typ 3 ggr längre. Har för mig att man skulle göra det typ genom att man skickar ut den och sen snurrar på styrspaken 3 varv motsols men den ute. Vet nån om detta är bluff, eller har ni lyckats. Jag har inte lyckats iaf. Ni som är mer avancerade lär ju känna till Fox och Falcos specialskryt som man för på deras hembanor? tryck vänster, höger, vänster, höger så skakar han en stund och gör en specialgrej. Jag undrar om detta räknas som ett äkta taunt, alltså att man får bonusar och sånt av det? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 30 September 2005 Rapport Dela Skrivet 30 September 2005 Jag håller med triforceh om edgehog. Det är ju en bonus man får om man hänger sig på kanten för att hindra nån annan från att hänga sig där. Vad är det som ni kallar wavedash? Anser själv att jag kan en del om SSBM, men jag är inte riktigt kunnig inom "fikonspråket". Jag har hört talas om en sak man ska kunna göra med samus om man ska kunna förlänga hennes grapple beam så att den blir typ 3 ggr längre. Har för mig att man skulle göra det typ genom att man skickar ut den och sen snurrar på styrspaken 3 varv motsols men den ute. Vet nån om detta är bluff, eller har ni lyckats. Jag har inte lyckats iaf. Ni som är mer avancerade lär ju känna till Fox och Falcos specialskryt som man för på deras hembanor? tryck vänster, höger, vänster, höger så skakar han en stund och gör en specialgrej. Jag undrar om detta räknas som ett äkta taunt, alltså att man får bonusar och sånt av det? Wavedash är om du trycker R-L-Z Skyddsbubbla sen trycker du åt Höger Lr Vänster då kan du lura en motståndare att vända håll och komma på vänstra sidan om du är på den högra tex, Svårt att beskriva Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 30 September 2005 Rapport Dela Skrivet 30 September 2005 (redigerat) OK alltså man rullar undan för motståndaren (samus blir en liten boll och rullar iväg, Mewtwo gör en sån när man har laddat klar och trycker åt sidan). Om det är det ni menar så kan jag säga en sak: Använder aldrig sånt, tycker att göra skydd är överskattat. Anfall är bästa försvar, som man säger. Redigerat 30 September 2005 av ouagadougo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 1 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2005 Jag håller med triforceh om edgehog. Det är ju en bonus man får om man hänger sig på kanten för att hindra nån annan från att hänga sig där. Vad är det som ni kallar wavedash? Anser själv att jag kan en del om SSBM, men jag är inte riktigt kunnig inom "fikonspråket". Jag har hört talas om en sak man ska kunna göra med samus om man ska kunna förlänga hennes grapple beam så att den blir typ 3 ggr längre. Har för mig att man skulle göra det typ genom att man skickar ut den och sen snurrar på styrspaken 3 varv motsols men den ute. Vet nån om detta är bluff, eller har ni lyckats. Jag har inte lyckats iaf. Ni som är mer avancerade lär ju känna till Fox och Falcos specialskryt som man för på deras hembanor? tryck vänster, höger, vänster, höger så skakar han en stund och gör en specialgrej. Jag undrar om detta räknas som ett äkta taunt, alltså att man får bonusar och sånt av det? Har lyckats med Samus förlängda Grapple Beam 1 gång, men det är ganska svårt. Man ska typ trycka L och nåt mer flera gånger i luften. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
derik Skrivet 1 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2005 Wavedash är inte alls det R+fwd lr back. Ganska svårt att förklara hur man wavedashar. :o Du liksom glider en liten bit, och under tiden du glider kan du attackera också. Det används mycket av spelare på hög nivå. http://www.smashboards.com/showthread.php?t=42749 Gå till denna tråd, sedan trycker du CTRL+F och skriver 'wavedash'. Där kommer det stå hur man gör. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 1 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2005 OK alltså man rullar undan för motståndaren (samus blir en liten boll och rullar iväg, Mewtwo gör en sån när man har laddat klar och trycker åt sidan). Om det är det ni menar så kan jag säga en sak: Använder aldrig sånt, tycker att göra skydd är överskattat. Anfall är bästa försvar, som man säger. Nja, i vissa lägen är skydd det ända val man har... så man kommer aldrig undan... :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 2 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2005 kan man ens göra kombos i spelet? attacksystemet är konstigt, därför soul calibur 2 är ett bättre fighting spel Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg