Hoppa till innehåll

Skatter


Champion

Rekommendera inlägg

  • Svar 112
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

varför ska jag bry mig om fattiga, fattiga bryr sig inte om mig... starkast överlever

 

har du någonsin brytt dig om någon annan än dig själv (familj räknas inte) ? tänkte inte det...tänk den dagen din farsas företag går i konkurs och ni får flytta ut från er villa, och någon kärring på komunen säger " tyvärr du får inga bidrag, de skall jag äta hummer för." Och du är en riktig bidrags slukare själv.... tänk på det, mycket av pengarna du får kommer fråm ditt studieBIDRAG !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni vill ha låga skatter? Tänk då på om ni skulle råka ut för en allvarlig olycka, och måste omedelbart opereras. Problemet är att akuten är överfullt, för att sjukhuset inte har råd med fler läkare, för att de får in för lite pengar av staten, och de har inte råd att ge mer pengar, eftersom skatterna är för låga. Och då kanske ni dör.

 

Problemet med vissa människor är att de inte inser såna saker förrän det inträffar. Tänk efter lite innan ni häver ur er något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skatter är bra men om moderaterna vinner så tar dom inte direkt bort skatten utan dom sänker den.om moderaterna kommer i makten så blir det rättvist för då får alla betala 20% av sin lön istället för att andersson som tjänar 25000 måste betala 45% medans Svensson som tjänar 20000 behöver bara betala 35% av sin lön.det tycker inte jag är rättvist.även om skatten inte är lika hög så kommer samtidigt moderaterna sänka bidragen så att man inte kan vara sjuksriven i ett halvår(även om det kanske inte är så många som gör sånt så finns det ändå nån)så det behöver inte påvärka vägar poliser och skolor mycket alls.

 

Nej,det rika maste bettala mer skatt,det e sjukt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...