NossLoad Skrivet 3 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2005 har lite problem nu... Jag har gjort 3 spel : Power Metroid,Fun ball game och Laser Metroid. 1. Har inga idé på vad jag ska göra för spel. 2. Vet inte någon som vill jobba på ett spel med mig. 3. Hur gör man en räknare som räknar tid? 4. Om man har en gubbe och när han ska gå uppåt så ska han komma ner igen ganska fort (hoppa alltså) gör man det med gavity? TACKSAM FÖR SVAR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 3 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2005 3. du använder dig av alarm. nu vet jag inte om du ska räkna tiden uppåt (stoppur typ) eller nedåt (som en äggklocka), alarm räknar tiden nedåt, vill man ha en klocka som räknar uppåt vet jag inte hur du gör... 4. http://www.gamemaker.nl/tutorial.html och kolla platform games Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 4 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2005 3. du använder dig av alarm. nu vet jag inte om du ska räkna tiden uppåt (stoppur typ) eller nedåt (som en äggklocka), alarm räknar tiden nedåt, vill man ha en klocka som räknar uppåt vet jag inte hur du gör... 4. http://www.gamemaker.nl/tutorial.html och kolla platform games Kan man göra en räknare som man kan se när man spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 4 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2005 Fråga på forums.gamemaker.nl, om du nu kan engelska förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 Du menar en räknare som visas på skärmen när man spelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 Dessa saker hittar man hur enkelt som helst på forums.gamemaker.nl, sånna här onödiga frågor är helt enkelt...... Onödiga. ((LoL)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 6 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2005 På Draw a text skriver du: '' + string 'alarm[*nummer*]'. Ersätt *nummer* med alarm numret. Fungerar både på Game Maker 5 och Game Maker 6! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 6 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2005 På Draw a text skriver du: '' + string 'alarm[*nummer*]'. Ersätt *nummer* med alarm numret. Fungerar både på Game Maker 5 och Game Maker 6! Hmm... Jag kanske inte direkt är den smartaste 10 åringen men jag måste säga att det skulle jag egentligen kunnat komma på utan detta ämnet. Det jag menar är att jag var dum som starta ämnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 Jag tyckte att det här var ett bra inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 7 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2005 Jag tycker det var rätt onödigt fast gamemaker frågor är alltid roliga att svara på förstås. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.