Goron_ Skrivet 16 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2005 (redigerat) Hur gör jag så att en gubbe slår med ett svärd i ett plattformsspel?? Jag håller på med det, men jag fixade inte det här med att han ska kunna slå åt två håll och att han stannar åt rätt håll när han har slagit med svärdet. Jag har fixat alla sprites och sånt ....... sen behöver jag korta Zelda- ljud som när link svingar svärdet t.ex. :visslar: Redigerat 16 Oktober 2005 av Goron_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 Jag fattar inte riktigt... Googla lite så kanske du hittar ljuden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 nää den ska visas när man har klarat en nivå Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goron_ Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 Jag fattar inte riktigt... Googla lite så kanske du hittar ljuden. Okej, jag ska göra ett Zelda- plattformsspel där Link ska kunna slåsvärdet åt höger och vänster, men när jag försökte fixa det själv så blev det bara fel så jag behöver hjälp nu :rolleyes: Ang. ljuden så har jag redan letat överallt men inte hittat nåt så jag frågar er om ni vet ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 kolla in Yet Another Zelda Game (YASG) som finns på gamemakersidan. där finns allt du lär behöva! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goron_ Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 (redigerat) EDIT: Spelet funkade andra gången jag laddade ner det, men han som gjorde det använde bara massa koder och jag fattar inte det än så jag undrar om det går att fixa utan koder?? Redigerat 17 Oktober 2005 av Goron_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2005 ljuden kan du ju ta iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 Jag fattar inte riktigt... Googla lite så kanske du hittar ljuden. Åt höger och åt vänster? Menar du att när man står åt höger så ska man svinga svärdet åt höger och om man står åt vänster ska man slå svärdet åt vänster? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.