Gäst virrs Skrivet 10 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2005 Em.. jag hade tänkt att spela ett ur gammalt spel (RECOIL heter det) påmin data.. spelet e typ för Win 95. Antingen står det att det måste köras i viss format eller så står det bara: "Recoil.EXE har stött åp ett problem och måste avslutas" Vad gör man åt deT? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 10 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2005 Kolla om det finns någon patch till spelet. Google är bra till det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst virrs Skrivet 10 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2005 (redigerat) Okej, ska försöka. har haft så förut.. men haha vet inte riktigt vad jag ska söka på för att få bäst resultat.. Redigerat 10 Oktober 2005 av epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 Annars så kan du höger klicka på EXE filen och klicka på en flik som hetter kompatibilitet läge och sedan kryssa i kompatibilitetsläge för Win 95 har du i listan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 och funkar det inte då så funkar det inte. men det kan funka med Kompibalitetsläge men gör det inte det och du inte hittar någon patch (inte så troligt att de släpper en patch för xp till ett spel för 95 men...) så får du nog acceptera att det inte funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 Jag har hört att det finns patchar (till operativsystemet XP?) som gör att man ska kunna spela många gamla win95 spel. Tror en vän till mig fick det på en cd till en speltidning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 11 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2005 Som du kanske förstår så är det skillnad på oprativsystemen windows 95 och windows XP lyssna nu på skilnaden windows 95,windows 98,windows 2000,windows ME och sen WINDOWS XP!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 12 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2005 Som du kanske förstår så är det skillnad på oprativsystemen windows 95 och windows XP lyssna nu på skilnaden windows 95,windows 98,windows 2000,windows ME och sen WINDOWS XP!!!! Vad mednar du med det där? Att det är skillnad på olika operativsystem vet nog alla. Det är därför det finns olika. När jag började läsa det där trodde jag att du hade tänkt förklara skillnaderna på win95 och winXP. Men istället listade du några av microsofts operativsystem. Känns som ett onödigt inlägg enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2005 en patch fixar ju till spelet så att det funkar till xp istället för 95. samma sak med kompibalitetsläge, även om det funkar sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.