CeZ Skrivet 26 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2005 Jag har alltid kunnat surfa men nu när vi flyttade behövde vi köpa nytt bredband och vårt trådlösa nätverk D-link och bredbandet funkar inte riktigt tillsammans. <_< i min laptop står det att jag har superbra sändning och kablarna sitter rätt men jag kommer ändå inte in på internet :angry: jag har installerat om alla drivrutiner och sånt men det funkar ändå inte. :huh: vi kan surfa ifall vi kopplar in en kabel från bredbandet till dator (alltså så funkar bredbandet) men med det trådlösa nätverket så funkar det inte att surfa. nån som kan hjälpa mig? :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 26 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2005 1. Det kan vara dålig mottagning mellan datorn och routern även om det står att det är bra. 2. Du kanske har någon inställning felinställd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 26 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2005 Låter nästan som den trådlösa routern inte har kontakt med bredbandsmodemet. Finns det vanliga nätverksuttag på routern? I så fall kan du testa om det funkar om du ansluter din dator genom dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Icey Skrivet 26 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2005 Om det är två olika datorer så kan ni kolla om Brandväggen tillåter dig gå in till internet datan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 nu funkar det litegrann... skriver jag in en ip adress till routern så funkar det, under en tidsbegränsning. sen får vi skriva in den igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 (redigerat) min kompis har EXAKT likandant probem ed trådlöst nätver Jaha? Och vad vill du ha sagt med det? Om du kan hjälpa; gör det, om inte; Skriv inte //epaaj Redigerat 27 Oktober 2005 av epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 har kommit ännu längre nu... nu funkar internet med 50% chans annars måste vi dra ut och sätta in kabeln i routern. vad kan det vara för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Är routern gammal? Belastar du den hårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Jag hade exakt samma problem för inte alltför längesen. Hela familjen var bortresta under en eftermiddag, och när vi kom hem senare på kvällen hade det regnat och varit busväder hemma, vi har routern och modemet i samma maskin, och det hade smällt med åskan. Vi fick ny på garantin, men när jag drog igång den nya maskinen fungerade det inte, samma sak som du hade. Det var full connect och det stod att allt var anslutet o sådär, men jag kom in ut på internet, drivrutinerna var fullt uppdaterade, likaså Windows Update osv. Jag var borta med bredband i flera veckor, tills jag tog en liten nödlösning och drog igång modemroutern på en annan dator, och satte den tidigare fördelardatorn med en antenn. Det fungerar perfekt, dock har jag måttlig interåtkomst till en dator då routern står i andra sidan huset. Det är den enda nackdelen. Vet inte riktigt vad som var fel nångång. Men jag har en lösning iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 när man försöker komma på nätet med den connectar den bara på nytt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
the game master Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 hmm men om du måste ta ut och sätta in kablen så kan det va glapp i nätverks kablen det har vi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 28 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 den kan vara så att vi överbelastar den som epaaj sa eftersom vi är 2 datorer i samma router och snart blir det en tredje, jag vill inte ens tänka på hur det blir då ifall epaaj har rätt <_< PS. Någon undrade vad vi har för router svaret är D-link DS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.