Hoppa till innehåll

Internet-problem

CeZ

Rekommendera inlägg

Jag har alltid kunnat surfa men nu när vi flyttade behövde vi köpa nytt bredband

och vårt trådlösa nätverk D-link och bredbandet funkar inte riktigt tillsammans. <_<

i min laptop står det att jag har superbra sändning och kablarna sitter rätt men jag kommer ändå inte in på internet :angry:

jag har installerat om alla drivrutiner och sånt men det funkar ändå inte. :huh:

vi kan surfa ifall vi kopplar in en kabel från bredbandet till dator (alltså så funkar bredbandet)

men med det trådlösa nätverket så funkar det inte att surfa.

nån som kan hjälpa mig? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst data-typen

min kompis har EXAKT likandant probem ed trådlöst nätver

Jaha? Och vad vill du ha sagt med det? Om du kan hjälpa; gör det, om inte; Skriv inte //epaaj

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade exakt samma problem för inte alltför längesen.

Hela familjen var bortresta under en eftermiddag, och när vi kom hem senare på kvällen hade det regnat och varit busväder hemma, vi har routern och modemet i samma maskin, och det hade smällt med åskan. Vi fick ny på garantin, men när jag drog igång den nya maskinen fungerade det inte, samma sak som du hade. Det var full connect och det stod att allt var anslutet o sådär, men jag kom in ut på internet, drivrutinerna var fullt uppdaterade, likaså Windows Update osv. Jag var borta med bredband i flera veckor, tills jag tog en liten nödlösning och drog igång modemroutern på en annan dator, och satte den tidigare fördelardatorn med en antenn. Det fungerar perfekt, dock har jag måttlig interåtkomst till en dator då routern står i andra sidan huset. Det är den enda nackdelen.

Vet inte riktigt vad som var fel nångång. Men jag har en lösning iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den kan vara så att vi överbelastar den som epaaj sa eftersom vi är 2 datorer i samma router och snart blir det en tredje, jag vill inte ens tänka på hur det blir då ifall epaaj har rätt <_<

PS. Någon undrade vad vi har för router svaret är D-link DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...