Hoppa till innehåll

Hjläp Hjälp


magnus187
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad jag har hört så hjälper det inte ens att formatera om datorn.

 

johoodå, formatterar du om alla hårddiskar du har så försvinenr alla filer på den och därmed alla virus. men det kan ju vara virus på windows installations cd:n om du *hrmm* hittade den nånstans (i en skidbacke t.ex. eller en störtflod). och då kommer ju det installeras med windows så i så fall får du inte bort det genom formattering.

 

så, gjorde en lite skiss för jag hade inget vettigt för mig...

post-5288-1131379635_thumb.gif

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En trojan är inget virus, utan en trojan. En trojan är ett elakt program som gömmer sig i din dator och kanske öppnar portar till datorn så att andra hemskheter kan komma in. Eller så att den kan fjärrstyras. Har man riktig otur så sparar den alla knapptryckningar tex, lösenorf

 

 

Trojansk häst är samma sak som spy ware, den "spelar in" det du gör på datorn och varge knapp tryckning som du gör. Sedan skickas det till den som har skapat "Trojanska hästen"'s mail.

 

Men Ad-Aware är ett bra program som du kan ta bort spionprogramm med testa, det går att ladda hem på " http://www.lavasoft.com/ " =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst _Otaku_

Det kommer alltid upp en ruta för mig där det står: Din dator har upptcäkt ett virus! Trojan.

 

Men jag har Norton Antivirus så trähästen sprängdes i små bitar ^^ Skaffa du också ett antivirus program.. det hjälps åt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...