Hoppa till innehåll

Mutlig Redovisning....värsta Som Finns.


Trasheye

Rekommendera inlägg

Gäst The heroin

Ja... Kan inte säga mer än det som vimlar runt oss:

 

Förbered dig ordentligt, öva framför spegel eller någon person, tänk på att prata högt och tydligt, gör det så roligt, mala inte på så att de somnar med mera.

 

Men det är svårt att "bota" när man är nervös och skakar... Tänk på att om du gör något fel kommer lyssnarna inte ihåg det mer än en dag :) Kanske en vecka... Men inte mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

se publiken i ögonen. Nu behöver man inte stirra på dem, men inte häller flaka runt som ett psyk fall. 1-2 sekunder är lagom. Tänk på att inte göra rörelser med händerna, ex.dra dig i örat, knäppa med pännan eller dylikt. håll handen still.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NesseN skrev det självklara tipset att klara en Muntlig Presentation.

Själv gillar jag det ibland och ibland inte. Men om det är ett ämne man gillar så ska man verkligen satsa 100% för att göra det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Muntlig redovisning äger. ^_^, skitkul. MVG på de två senaste (Kommunikation och svenska). Ser ljust ut för framtiden.. Tror inte jag har nåt speciellt tips för att inte vara nervös, självklart är jag nervös, men det blir aldrig som jag tänkt mig, är bra på att prata mkt skit utanför redovisningar så jag tar med det dit med, babblar på för full hals =p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...