Trasheye Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 vad ska man tänka på när man har en muntlig redovisning så man slipper att vara nervös och skaka......har ni några bra tips?? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 jag hatar också muntlig redovisning.......... ja har nog inte nåt bra tips..... men du kan ju tänka så här: "det e lika bra att få det gjort. Det känns bättre efteråt" så brukar ja iaf tänka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
J_Lund Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 jag hatar oxå muntlig redosvisning...o jag vet inte heller vad jag ska göra... :( jag blir bara asnervös, gör det och får antingen beröm eller kritik... ;) haha... "Just do it!" som Nike säger...;) haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 Jag tycker det är as jobbigt men ibland kan det bli riktigt kul :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 Ja... Kan inte säga mer än det som vimlar runt oss: Förbered dig ordentligt, öva framför spegel eller någon person, tänk på att prata högt och tydligt, gör det så roligt, mala inte på så att de somnar med mera. Men det är svårt att "bota" när man är nervös och skakar... Tänk på att om du gör något fel kommer lyssnarna inte ihåg det mer än en dag :) Kanske en vecka... Men inte mer :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 se publiken i ögonen. Nu behöver man inte stirra på dem, men inte häller flaka runt som ett psyk fall. 1-2 sekunder är lagom. Tänk på att inte göra rörelser med händerna, ex.dra dig i örat, knäppa med pännan eller dylikt. håll handen still. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 Jag hade också lite problem med det förut, men nu vet jag hur jag ska göra.. Öva på det du ska redovisa innan, håll dig inte till pappret utan prata mer fritt, håll viss ögonkontakt. Försök låta som när du pratar mer i vanliga fall så det inte låter så inövat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 5 November 2005 Rapport Dela Skrivet 5 November 2005 NesseN skrev det självklara tipset att klara en Muntlig Presentation. Själv gillar jag det ibland och ibland inte. Men om det är ett ämne man gillar så ska man verkligen satsa 100% för att göra det bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 6 November 2005 Rapport Dela Skrivet 6 November 2005 Muntlig redovisning äger. ^_^, skitkul. MVG på de två senaste (Kommunikation och svenska). Ser ljust ut för framtiden.. Tror inte jag har nåt speciellt tips för att inte vara nervös, självklart är jag nervös, men det blir aldrig som jag tänkt mig, är bra på att prata mkt skit utanför redovisningar så jag tar med det dit med, babblar på för full hals =p Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K.K. Slayer Skrivet 6 November 2005 Rapport Dela Skrivet 6 November 2005 Mutlig redovisnig? Jo jag tackar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
the jedi Skrivet 6 November 2005 Rapport Dela Skrivet 6 November 2005 Försök att koppla bort dom som lyssnar. Låsas att du är i ett tomt rum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 8 November 2005 Rapport Dela Skrivet 8 November 2005 var coll och avslappnad . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.