Hoppa till innehåll

Kabel Från Datorn Till Teven? 50 Fm I Vinst!


Avregistrerad
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu har jag ett problem. Har köpt en sladd som man kopplar från datorn till teven. Jag har kopplat i den i datorn och i teven. För att få ingång det så högerklickade jag på "skrivbordet", Valde "egenskaper", fliken inställningar, avancerat,Valde fliken "Det mitt grafikkort heter". Då kom det upp en liten ruta till vänster om allt. Jag klickade på "Det mitt grafikkort heter (Vilket är GeForce4 MX 420). DÅ kom det en flik under där jag tröck, Där stod det en liten text nView modes. Jag kunde välja mellan : Standard dualview (Den var ikryssad), Horizontal Span, Clone, Vertical Span. Jag valde "clone". Och då funkar allt prefekt. Utom färgen :( På teven är det bara svartvitt. Hur får jag färg? 50fm i vinst !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag ett problem. Har köpt en sladd som man kopplar från datorn till teven. Jag har kopplat i den i datorn och i teven. För att få ingång det så högerklickade jag på "skrivbordet", Valde "egenskaper", fliken inställningar, avancerat,Valde fliken "Det mitt grafikkort heter". Då kom det upp en liten ruta till vänster om allt. Jag klickade på "Det mitt grafikkort heter (Vilket är GeForce4 MX 420). DÅ kom det en flik under där jag tröck, Där stod det en liten text nView modes. Jag kunde välja mellan : Standard dualview (Den var ikryssad), Horizontal Span, Clone, Vertical Span. Jag valde "clone". Och då funkar allt prefekt. Utom färgen  :(  På teven är det bara svartvitt. Hur får jag färg? 50fm i vinst !

 

ja det är inte helt lätt dethär med att koppla datorn till tv:n och det beror mycket på drivare etc.

 

men prova Bildskärmsegenskaper > Inställningar > Avancerat, och sedan tar du;

1. Fliken Bildskärmskort och väljer Visa alla lägen, och provar dig fram bland de inställningarna. se bara till att det är tv:n som ändras och inte din vanliga skärm.

hjälper inte det ta

2. Fliken bildskärm och ändra Uppdateringsfrekvens

 

hjälper inte det så vet jag inte riktigt. beror väldigt mycket på drivare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan finnas två anledningar.

Det kan vara att du har för hög upplösning, prova att sänka den.

Det kan också bero på att din tv inte har stöd för s-video, prova med att använda en scart kabel istället.

Du kan också prova att använda programet "tv tool".

Redigerat av Putte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Halloo! :blink:

Du behöver bara byta "av-kanal"!

(det gör du på tv kontrollen!)

 

///75:an

 

Eh, bara för att din tv är lite mysko och har en svartvit och en färg av kanal, betyder det inte att han har det.

Detta är ett problem som finns överallt, och har aldrig hört ett sånt dumt svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...