Putte Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 Nej, Min tv vet jag klarar MINST 60 hz <_<. Och det har funkat förut! Men inte nu! (Teven har såklart färg annars) Du ska inte ändra hur många hertz den har, utan upplösningen... ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 12 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 Jo, Jag vet det. Men det var menat till "75:an". Att jag inte har en svartvit mysko-tv. Utan en modernare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 Nej, Min tv vet jag klarar MINST 60 hz dry.gif. Och det har funkat förut! Men inte nu! (Teven har såklart färg annars) men har du ändrat något sedan det funkade förut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 (redigerat) Stopp, stopp, stopp! Glöm allt de andra har sagt. Det har ingenting alls med drivare att göra. Detta är ett fenomen som nästan enbart uppkommer på nVIDIA-kort och vissa TV-modeller. Lösningen är enkel..nu har ju du inte de svenska drivarna, men principen är densamma: Gå in på fliken där du kan välja mellan de olika lägena (klona, dualview osv..). Där skall du se 2 skärmar. De är döpta till 1a respektive 1b. 1. Högerklicka på den skärm som motsvarar din TV (oftast 1b) 2. Välj TV-format-> Avancerad... 3. Under Videoformat väljer du Komposit istället för Auto eller S-Video. Klart! Om du inte har de nyaste drivarna (version 78.85) är det inte säkert att det går att göra just såhär. Om du har uråldriga drivrutiner kanske du måste leta åt TV-inställningarna på något annat sätt, men de finns där någonstans. Redigerat 12 November 2005 av Jokinen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 13 November 2005 Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 Välkänt fenomen hos Nvidia korten. som sagt. Funkar inte Jokinens tips så funkar nog detta: gå in på www.driverguide.com och ladda ner några halvnya drivrutiner till ditt grafikkort. Avinstallera de gamla drivisarna genom enhetshanteraren. Installera de nya. Reboot. Nu funkar det nog. Annars kan du installera de senaste drivrutinerna först, sen de äldre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 13 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 Tack Jokinen! Skickar fm nu (Kanske blir lite dricks!) :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crap Skrivet 14 November 2005 Rapport Dela Skrivet 14 November 2005 (redigerat) Har samma problem ska se om det funkar. Redigerat 15 November 2005 av Crap Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.