Dolphin Skrivet 7 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2007 Jag tror inte på övernaturliga saker, men det beror i och för sig på vad man menar med övernaturliga saker. Jag tror på att det finns något form av annat liv ute i rymden, eventuellt aliens eller så kallade utomjordingar. Men jag tror inte på gudar, spökar, andar eller något annat övernaturligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 8 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2007 varför skulle det inte finnas det? vi är ju själva rymdvarelser. vi lever ju i rymden. varför skulle det inte kunna finnas liv på någon annan planet? Jag är troende kristen, jag tror att Gud enbart skapade liv på vår planet. Men annars låter det allmänt vidskepligt med annat liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2007 se det ur en annan synvinkel, vi kanske är det andra livet. människor trodde länge att jorden var universums mittpunkt. men det kom man fram till att det inte stämde. varför skulle livet på jorden då vara "livets mittpunkt"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 se det ur en annan synvinkel, vi kanske är det andra livet. människor trodde länge att jorden var universums mittpunkt. men det kom man fram till att det inte stämde. varför skulle livet på jorden då vara "livets mittpunkt"? "The bible was written by the same people who thought the earth was flat." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JohanFoppa Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 jag tror såhär: gud är nån gubbe i himlen som man träffar när man dör, kanske att han skapade människan, MEN h*lvete HELLER ATT HAN SKAPADE UNIVERSUM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 Vem/vad tror du skapade universum då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 Själv tror jag att det var Big Bang eftersom det redan är bevisat till viss del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The_Kebab_Lord Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 Jag är gud. Varför? Därför att jag säger så! ------------------------------------------------------- Ungefär så tänker troende. Det finns inga som helst bevis på att det finns någon gud, misstolka mig inte. Jag skulle verkligen vilja att det faktist fanns någon, men nu gör det inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 (redigerat) Jag är gud. Varför? Därför att jag säger så! ------------------------------------------------------- Ungefär så tänker troende. Det finns inga som helst bevis på att det finns någon gud, misstolka mig inte. Jag skulle verkligen vilja att det faktist fanns någon, men nu gör det inte det. Det är sant, eftersom ja har en bok där det står att The_Kebab_Lord är Gud, alltså är det ju sant.. Redigerat 10 Maj 2007 av Kaktus-Killen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Jag är gud. Varför? Därför att jag säger så! ------------------------------------------------------- Ungefär så tänker troende. Det finns inga som helst bevis på att det finns någon gud, misstolka mig inte. Jag skulle verkligen vilja att det faktist fanns någon, men nu gör det inte det. Du kan inte bevisa att det inte finns någon Gud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 14 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2007 (redigerat) Själv tror jag att det var Big Bang eftersom det redan är bevisat till viss del. Själv har man ju sett massor av filmer om det men man vet ju aldrig om grejerna är sanna. Och en sak till: Vem skapade Gud då Guds föräldrar eller..?? Redigerat 14 Maj 2007 av Master_Adi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 14 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2007 (redigerat) många kristna anser att gud är ett slags väsen, typ som en tänkande allsmäktig sten, därför behöver det inte finnas några "gudaföräldrar" eftersom sten inte behöver födas. Redigerat 14 Maj 2007 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.