Hoppa till innehåll

Övernaturilgt


Zoxy
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Kaktus-Killen

många kristna anser att gud är ett slags väsen, typ som en tänkande allsmäktig sten, därför behöver det inte finnas några "gudaföräldrar" eftersom sten inte behöver födas.

 

ååå, prisa den allmäktiga stenen.

 

därimot kommer stenar från berg.. och varifrån kommer berg? planeter, var kommer planeter ifrån? Big Bang, när den sammanpressade massan (ungefär som när stjärnor krymper.. se svarta hål eller nåt) expanderade till universum vi har idag.

 

För övrigt har forskare sett att universum expanderar ifrån en punkt i "mitten" där big bang ska ha skett.

 

Och om Gud nu skapade Universum lär han då ha haft tråkigt, med tanke på hur stort universum är.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 443
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Såklart utomjordingar finns! det skulle vara konstigt om det här är den enda planeten i universum som det finns bakterier på! :blink: Obs. Utomjordingar är inte övernaturligt, isåfal skulle människan vara övernaturlig.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såklart utomjordingar finns! det skulle vara konstigt om det här är den enda planeten i universum som det finns bakterier på!  :blink:  Obs. Utomjordingar är inte övernaturligt, isåfal skulle människan vara övernaturlig.

 

Nej, vi utgår ifrån människan, hur skulle då människan kunna vara övernaturliga?

 

Jorden har en väldigt speciell plats i vårat sol-system. Det ligger precis så att solen strålar lagom mycket för att våran relativt liten atmosfär klarar av ljuset. Det leder till att vissa ämnen så som syre etc kan bildas. Men platsen är inte allt, utan hur sol-systemet ser ut. T.ex, Jupiter har gjort en massa nytta för oss.. t.ex, dragit åt sig en massa livsfarlig skit från universum och även givit oss en hel del mer sol ljus. Våran måne har hjälpt oss, som jag även sa om jupiter, med att ta imot en massa skit från universum.

 

Tänk nu på alla sol-system det finns i universum, nu till något annat..

 

Om du säger så här "Nu bröt någon armen" så kan du vara 99,0,306% säker på att det är sant. Och hur många är vi på jorden då? Jo, vi är ungefär 11-12 miljarder personer. Dock lever vi på en väldigt liten yta så chansen att du har rätt ökar (skumt va?).

 

Nu går vi tillbaka till det jag pratade om innan fast jämför med det ovan. Om vi säger att det finns en till planet som har samma sorts platsering och samma sorts fördelar som våran planet så är det en chans på 99,9,270% är det är sant bara för att universum har en sådan extrem storlek. Det är en väldigt stor chans det. Så då säger vi att det är en chans på 99,9,270% att det finns utomjordingar.

 

Mitt slut giltiga svar på utomjordings frågan :

 

Jag är 99,9,270% säker på att det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

öh vi är inte 11-12 miljarder männsikor på jorden vi är ungefär hälften så "lite", typ 6.5 miljarder människor.

 

Lol, jag är fruktansvärt ledsen, jag tänkte nog på matte problemet jag hade, pinsamt!

 

Men 6,5 är fortfarande fel, 8 miljarder är dagens statestik. Iaf enligt det mesta jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Typiskt Ateister som vägrar och acceptera att folk får tro som dem vill. Liksom, inget går och motbevisa på Koranen. Kanske i Bibeln för den har ändrats ganska mycket sedan Kristus. Men Koranen har inte förändrats. Och säg mig något som går och motbevisa på koranen. Om det inte finns bevis på att gud finns, då finns det inte heller bevis på att gud inte finns. Det är därför man helt enkelt får tro som man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såklart utomjordingar finns! det skulle vara konstigt om det här är den enda planeten i universum som det finns bakterier på!  :blink:  Obs. Utomjordingar är inte övernaturligt, isåfal skulle människan vara övernaturlig.

 

du har inte riktigt koll på matten här ser jag:

 

1. vi är ca. 6,2 miljader människor på jorden.

 

2. man använder aldrig två kommatecken i ett och samma tal.

 

3. enligt din uträkning så finns det "aliens" på alla planeter i universum eftersom det är 100% säkert att det finns det på jorden, eller?

 

4. formeln för chansen är antalet gynsamma delat på antalet möjliga alltså alla planeter som har "rätt egenskaper" delat på antal planeter i universum. i detta fall hamnar chansen för "aliens" på en mycke lägre siffra. ta t.ex. vårat eget solsytem som exempel. 1/8 = 12,5%

det betyder att var 8:onde planet skulle ha vilket liv på sig, vilket ändå inte stämmer eftersom; som du själv sa, så är t.ex. jupiters nävaro nödvändig för livet på jorden.

 

5. men.... den slutliga chansen för utomjordiskt liv är ändå 50% - antingen finns det, eller inte.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...