Hoppa till innehåll

Mario Smash Football

Matski

Rekommendera inlägg

Våren 2003. Jag och en kompis satt i mitt vardagsrum och drack läsk. Det regnade ute, stämningen var låg och vi var desperata efter att få något att göra. Min kompis föreslog att vi skulle spela lite Playstation. Nej, tänkte jag, vi har redan klarat alla spelen. Men lite Nintendo då, frågade min kompis. Det tyckte jag var en bra idée. Vi gick till rummet med den lila spelkuben och tänkte dra igång ett riktigt Nintendo LAN.

Det vart inte så. Vi upptäckte snart att det inte fanns några större sportspel med Mario (som var våran favorit) förrutom Mario Kart. Vi drog då fram det gamla Nintendo 64'at och tänkte fortsätta där, men fortfarande fanns det inte något med spänning nog. Vi satte oss ner och gjorde ingenting igen. Då, i denna dystra stämning, fick jag idéen. "Vad sägs om att skapa ett eget Nintendo spel?". Min kompis, som förmodligen tyckte jag var knäpp, suckade och sa: "Det kommer aldrig fungera". Jag förklarade att när Nintendo började hade de inte TV apparater som de spelade på, utan med kort och dylikt. Det skulle vi också göra. Vi skulle skapa ett eget spel. Vi skulle skapa Mario Fotboll...

----------------

Fortsättning följer! (OBS, jag påstår inte att vi har något med mario football att göra)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...