Wolfa Skrivet 18 November 2005 Rapport Dela Skrivet 18 November 2005 Hej! har fastnat i spirit templet har fått bossnyckeln och har den tredje skölden men fastnat i rummet brevid där man får bossnyckeln. vad ska jag göra i det rummet snälla hjälp. Blir glad för all hjälp som jag kan få Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 18 November 2005 Rapport Dela Skrivet 18 November 2005 Du ska bara rikta speglarna så att dem lyser på den stora spegeln som är till höger när du kommer in i det rummet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wolfa Skrivet 19 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Tack klara det. men nu undrar jag hur klarar jag bossarna tvillingarna alltså? :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 (redigerat) Vänta tills en av dem skjuter på dig och använd Mirror Shield för att spegla tillbaka attacken på den andra häxan. Sen går dem ihop och blir en boss. Den kommer att skjuta både is och eld och det du ska göra är att samla ihop 3 av samma genom att använda Mirror Shield. När du har samlat upp 3 is/eld attacker så skjuter du automatiskt tillbaka det på dem. Sen är det bara att gå fram och attackera. Gör så några gånger för att klara dem. Men om du har samlat upp tex 2 eld och sen tar en is attack så förlorar du det du samlat. I början kommer bossen skjuta 3 av samma i rad men senare skjuta tex 2 eld, 2 is och sen 2 eld igen osv. Redigerat 7 December 2005 av _Master_Sword_ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sir axel Skrivet 5 December 2005 Rapport Dela Skrivet 5 December 2005 (redigerat) Men du måste stå rätt långt fram när du ska spegla attacker från den ena häxan till den andra, annars träffas du ev elden/isen som kommer på golvet. :) Redigerat 5 December 2005 av sir axel Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 Nja, bara man inte rör sig så att dem missar är det lungt. Men om dem missar så är det bara att springa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sir axel Skrivet 8 December 2005 Rapport Dela Skrivet 8 December 2005 När jag slogs mot Twinrova i måndags, så fick jag lite "problem" med dom. Problemet var att när jag skulle spegla is eller eld så stod jag för långt bak och blev bränd/frusen av det som hamnade på golvet. Så jag hade L-fokusering (det är L-fokusering och inte Z-fokusering på gamecube versionen) och speglade tillbaka attackerna. Det ledde till att jag bara träffade när den ena häxan flög framför den andra. Jag förstod sedan att jag hade stått för långt bak när jag speglade. Men det förstod jag inte förrän dom hade gjort Double Dynamite Attack. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg