Guggo Skrivet 25 November 2005 Rapport Dela Skrivet 25 November 2005 tror du menar "The big crunch" en teori som går ut på att universums expansions hastighet så småning om kommer att avta och sedan så kommer universum att börja dra ihop sig. Motsatsen till big bang Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 25 November 2005 Rapport Dela Skrivet 25 November 2005 Såg på tv att jorden skulle "invanderas" av kometer typ år 2038. Men jag tror att det bara var ett teori. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Th3 Sh@dow Skrivet 25 November 2005 Rapport Dela Skrivet 25 November 2005 nej.jag menar Big Crash Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 25 November 2005 Rapport Dela Skrivet 25 November 2005 tänk ändå hur mycke ton avgaser som släpps ut varje dag...inte så konstigt vi kommer dö <_< Haha, nä vi lever ju, så det är inte så konstigt att vi kommer dö, även om vi stoppade kometer, den globala uppvärmningen kommer alla dö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 (redigerat) Äta gör man, ändå dör man. Det finns massvis med hot som skulle kunna utplåna jorden. Meteorer, en supervulkan, USA, solen slocknar m.m. Om alla skulle tänka på alla hot som hela tiden är riktade mot jorden skulle det inte gå att leva. Ändå skall man tänka på att minska utsläppen av växthusgaser. Regeringens mål om att bli oberoende av olja t.o.m. år 2020 är ett bra sätt att börja med. Samtidigt måste man dock satsa på forskning för att få fram alternativa bränslen. Redigerat 26 November 2005 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 Fattigdomen måste man också stoppa eftersom många blir ju på sätt och vis utrotade speciellt i Afrika där många dör och till slut är det ingen kvar där ifall man inte gör något åt det snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 2 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 2 December 2005 Jo, Afrika är ett stort problem. Eftersom regnskogarna är väldigt viktiga och stora skogsbolag varje år avverkar en massa av det så bidrar det också starkt till växthuseffekten. Men man har också upptäckt stora kolbränder under jorden som släpper ut koldioxid i atmosfären och är på det sättet också en stor orsak till växthuseffekten. Om man fick stopp på dem så skulle man i varje fall få mer tid... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 3 December 2005 Rapport Dela Skrivet 3 December 2005 (redigerat) [EDIT] Redigerat 9 Januari 2006 av Tomatketchup Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 December 2005 Rapport Dela Skrivet 3 December 2005 Det där du sa nyss var riktigt löjligt sagt eftersom det där är verkligen omöjligt. Och plus Toyota är precis som alla andra bilar,som förstör miljön. Och jag tror att du menade Nissan som har byggt ett modell som är miljövänligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Champion Skrivet 5 December 2005 Rapport Dela Skrivet 5 December 2005 Människosläktet går under om cirka 100 år. Forskare har kommit fram till det genom att studera våra utsläpp och övrig miljöförstöring. När ozonskiktet krymper kommer det att bli mycket varmare och då kommer polarisarna att smälta, och då kommer länderna i närheten att dränkas. Runt ekvatorn blir det öken, så där går det inte heller att bo. Man kan säga att stora delar av människosläktet kommer gå under om 100 år om inget görs mot miljöförstöring fort. Detta är ingen överdrift. I bästa fall lever vi tills 200 år framåt. Låter hemskt, men jag tror på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 Vetenskapligt bevisat att en Astroid är på väg till Jorden. Och att den siktar åt Jorden, om den träffar Stockholm drabbas alla ända till östersund... Forskarna har beräknat att den kan träffa Jorden om cirka 31 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 7 December 2005 Rapport Dela Skrivet 7 December 2005 Det är ju ungefär det år som jag sa,alltså det forskarna sa. Jag sa ungefär år 2038 och du sa om ungefär 31 år. 2005+31=2036 ungefär 2038 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.