Hoppa till innehåll

Ännu Ett Nytt Pokémon-spel


Eric_H

Rekommendera inlägg

Ja. Snygga!

 

jag har en ide.

när man besegrat team snow kommer en man fram han säger att han kommer från "the national pokemon-league centre" och att han är pokemonligans högsta chef. han vill ge dig en belöning för att du besegrade team snow. han uppgraderar din pokedex till national och registrerar dig i sin pokenav. du går och möter gymledaren och vinner (till sist).

då ringer mannen och berättar att en svärm mozketeers har tagit över pokemon- centret. när du kommer dit står en man som kallar sig "Lawrence III" (skurken från andra pokemon filmen) han vill hämnas på flickan som spelade Lugias sång.

(Melody) Därför tänker han hålla alla i staden instängda, så att han kan fånga

Ho-oh. Melody och Slowking kommer utrusande och hon säger till dig att hitta "Rainbow wing" före Lawrence. Du ska ta dig till en stor klippa på ett berg kallas "Ho-ohs nest". där finns rainbow wing. Lawrence hinner före, och du måste

besegra honom för att få den. melody kommer och Mozketeer jagar henne. Slowking kommer efter och använder phsychic på dom. nere vid pokecentret står en maskin som kontrollerar mozketeer. du måste använda rock-smash på den.

mozketeer försvinner, och Ho-oh dyker upp. den använder sacred fire på lawrence och han flyger iväg. ho-oh sticker, melody registrerar dig i pokenav.

dags att gå till nästa stad!´

När man har kommit besegrat Team Snow för sista gången ja.

 

Efter idén med Arovia Town så ska man ju åka till Grak's cave. När man har gått igenom så kommer man till Cocoa City. Där står Team Aqazzs ledare. Och eftersom att Ash är vän med ledaren så "joinar" han dej. Sen kommer team Snows ledare. Team Snow vill åt Rayquaza. Men eftersom att det är Aqazz som är mest intreserad av Rayquaza så blir det dubbelstrid. Ledaren sänder ut en Ironeon på lv 56. Han använder Iron Tail. Järn är super effektivt mot Ice så alltså besegras Snows ledare efter ett tag. Sen ger ledaren dej en Master Ball.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 1.1k
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag hittar ingen Pokémon som heter Rhinox.

 

den heter shibosai på japanska och rhinox på engelska

men jag ändrar lappen på väggarna till: You havent seen the last of us, young man! We should catch Blakespit, the mystic lake pokemon, even if anyone must die for it!

hoppas att det blev bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst tvspelsrobert3

Det blir nog bra tycker jag Flygon

 

Gjort en till :) men vet inte vad den ska heta eller om den ska vara någons upgradering.

post-32777-1140956870_thumb.gif

post-32777-1140957150_thumb.gif

Redigerat av tvspelsrobert3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...