Hoppa till innehåll

Allra Först


RaXeZ
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag undrar vad som fanns före Big-Bang!och vad som fanns före det!Forskare säger ju att ingenting fanns innan.Men ingenting är ju ändå någonting! :student:

Skriv ner era funderingar!

 

Tex bakgrundsstrålningen från universum visar på skillnader i temperaturen, rester av Big Bang.

 

Den teori jag tror på är teorin om multiversum. Vårt universum bildades av ett svart hål som drar in materia. Den materian bildar ett nytt universum i en annan dimension. (OK, det låter lite hypat men så är det) Materian exploderar och därigenom skapades Big Bang.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 188
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Att det är en manlig kraft som har skapat allt, ingen kan se "honom" men han finns i himmlen. En "plats" som ingen kan se. Men den finns där. Så tänkte säkert många människor på 1300-talet. Välkommen till 2000-talet Xade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk trodde på gud förr i tiden. Men nu har människan utvecklats och dem flesta har fattat att gud inte finns. Dock finns det de som vägrar att tro så som du Xade.

 

Gud finns inte, acceptera det.

 

:>

 

Sen finns det vissa som dig, " Presentation ", som tror på saker som inte har hänt.

Något som Big Bang kan inte ha hänt, det är för komplicerat, som jag nu har sagt sjuttiosex gånger !

Er förmåga av att tänka och inse sanning har erövrats av galna vetenskapsmän.

Gud har skapat allting, då menar jag allting !

Universum skapade Gud också, och inte något som Big Bang, som är så otrolig !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk trodde på gud förr i tiden. Men nu har människan utvecklats och dem flesta har fattat att gud inte finns. Dock finns det de som vägrar att tro så som du Xade.

 

Gud finns inte, acceptera det.

 

:>

 

 

Vad är det som är så komplicerat? Jag tror mer på teroin att det var en stor smäll som skapade jorden. Vetenskap grundas på beräkningar och tester. Logiska sådana också. Men om vi nu säger att universum skapade gud, vad var universum för något innan universum skapade "gud" som skapade jorden. Det här låter inte speciellt troligt. Tror mer på vetenskapen, i mina ögon är vetenskapen mer troligt.

 

Jag kan tänka!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk trodde på gud förr i tiden. Men nu har människan utvecklats och dem flesta har fattat att gud inte finns. Dock finns det de som vägrar att tro så som du Xade.

 

Gud finns inte, acceptera det.

 

:>

 

 

Fusion. När blev du proffessor i kemi ?

 

Så gud är inte komplicerat ?

 

Nej inte alls, bara en osynlig kraft som ger en gubbe kraft att dela hav med en pinne..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk trodde på gud förr i tiden. Men nu har människan utvecklats och dem flesta har fattat att gud inte finns. Dock finns det de som vägrar att tro så som du Xade.

 

Gud finns inte, acceptera det.

 

:>

 

Presentation, vad är det du yrar om ? :huh:

Vad universum skapade Gud ?

Gud skapade universum och allt som överhuvudtaget finns !

 

Snooze, jag är inte en kemi professor, jag vet inte hur du fick fram det !?

Gud finns, vad är det som är så komplicerat ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk trodde på gud förr i tiden. Men nu har människan utvecklats och dem flesta har fattat att gud inte finns. Dock finns det de som vägrar att tro så som du Xade.

 

Gud finns inte, acceptera det.

 

:>

 

Vad är det själv du yrar om?

 

"Universum skapade Gud också,"

 

Blev lite förrvirrad, förlåt om jag missförstod dig.

 

Jag lägger ner den här diskussionen, känns inte som den leder någonstans. Om ni vill tillägga något nytt så gör det... Den här debbaten går som i en rund cirkel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Big bang är den mest troliga skapelseteorin, då man kan förklara det i vetenskapliga termer, det borde faktiskt vilken pojk som helst förstå.

När ni försöker bevisa att gud finns så blir det mest "Gud finns!" medans Big Bang kan man förklara med trovärdiga argument och det finns även "bevis" här: http://www.kosmologika.net/Kosmologi/Bevis...ang_teorin.html

..o ni tioåringar som snackar "abuu gud fins fata!!!!1", snälla, tänk över vad ni skriver..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...