Gäst DonKeN Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 Vaffffffaaaaaaaaaaaannnnnnnnnn nu ska du sluta hålla på och hacka på olika religioner och speciellt islam. Hewitt. Var försiktig innan jag anmäler dig för rasism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 Puck0: Jag tycker ni behöver lyssna på själva innehållet i Hewitts inlägg. Såsom du skrev Puck0 för inte alltför längesedan; Eller hur! Gud finns! Jobbigt när vetenskapsmännen kommer med sina loliga teorier så tror folk bara på dem! Du är en aning envis här tycker jag. Du verkar inte tycka om våra teorier om att vi tror på att Gud inte finns och att jorden skapades utav den vetenskapliga vägen. Big Bang och att de flesta galaxerna skapades så. Jorden är en liten mygga i en av de mindre små Galaxerna som finns runt om i Universum. Varför skulle just vi ha sådan sak som Gud över oss då det finns miljarder och miljarder av andra planeter med kanske samma teknologi som oss. Att de lever i ett samhälle långt ifrån vårat eget. Så jag tycker du ska sluta säga så som du gör. Hewitt gör självklart fel att säga att Kristendomen är dumma i huvudet och använder opassliga ord åt varandra. Men jag tycker Hewitt har en poäng. Det är väldigt tjatande av er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Eller hur! Gud finns! Jobbigt när vetenskapsmännen kommer med sina loliga teorier så tror folk bara på dem! Och när prästerna kommer med sina loliga teorier så tror du på dem ? Då tror jag hellre på forskarna, än på en bok som är flera 1000 år gammal. Sedan så har jag en fråga. Är gud allsmäktig ? dvs. skapade han allt som finns i universum ? Eftersom jag tror att du/ni komme svara ja så ställer jag en följdfråga. Kan gud skapa en sten, så stor att han/hon inte kan lyfta den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Ja,Gud skapade allting som finns överhuvudtaget! Och det där med stenen förstog jag inte,formulera det bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Om gud skapade allt. Kan han då skapa en sten, så tung att han (gud) inte klarar av att lyfta den ? glasklart ? om du tycker det också var krångligt säger vi såhär: Kan gud skapa något som han inte kan förstöra ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Han skapar saker och kan förstöra saker. Som t.ex människor,Gud skapar människor och gör så att dem dör,alltså livet är som ett test! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Koneko Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Om nu Gud finns, varför kan han då inte göra så det blir fred. Jag är kristen men vet inte om jag ska tro eller inte tro på Gud. Ibland kan jag tro och ibland inte. Men jag tror mer på vetenskapen än Gud. Och har en fråga, hur vet man att Big bang fanns? Att det blev en stor smäll och det? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Han skapar saker och kan förstöra saker. Som t.ex människor,Gud skapar människor och gör så att dem dör,alltså livet är som ett test! Men kan han skapa något han inte kan förstöra ? Om han kan skapa något han inte kan förstöra, så är han inte allmäktig. Kan han inte skapa det så är han det inte heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Om nu Gud finns, varför kan han då inte göra så det blir fred. Jag är kristen men vet inte om jag ska tro eller inte tro på Gud. Ibland kan jag tro och ibland inte. Men jag tror mer på vetenskapen än Gud. Och har en fråga, hur vet man att Big bang fanns? Att det blev en stor smäll och det? :huh: Hur kan man vara kristen och tro mer på forskare än på självaste Gud ?Menar du att din familj är kristna så du automatiskt är det eller vad ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Så han kan inte skapa något han inte kan förstöra.... Isåfall kan han inte skapa allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Koneko Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 (redigerat) Om nu Gud finns, varför kan han då inte göra så det blir fred. Jag är kristen men vet inte om jag ska tro eller inte tro på Gud. Ibland kan jag tro och ibland inte. Men jag tror mer på vetenskapen än Gud. Och har en fråga, hur vet man att Big bang fanns? Att det blev en stor smäll och det? :huh: men om man döptes i en kyrka, e man inte kristen då? :huh: va ***, jag får läsa mer böcker om religion och sånt XD Redigerat 2 Februari 2006 av GameGirl93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 Det är typ inte bara kristna som tror på Gud muslimer gör det också. Ville bara säga det. Sen vill jag säga att ifall vi själva har startat allt krig och sånt,varför ska Gud göra så att det blir fred? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.