Hoppa till innehåll

Allra Först

RaXeZ

Rekommendera inlägg

• Svar 188
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Han kan skapa allt och göra allt med det. Vill han göra en sten så kan han även förstöra den, splear ingen roll hur stor den är...

Jag tror du missförstår mig. Kan gud skapa en sten han inte kan förstöra ?

På frågan finns 2 svar.

1. Nej Gud kan inte skapa en sten han inte kan förstöra= Gud är inte allsmäktig

2. Ja, gud kan skapa en sten han inte kan förstöra. Han kan alltså INTE förstöra stenen = Gud är inte allsmäktig

slutsats= Vad du än svarar så blir svaret, Gud är INTE allsmäktig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fusion: Stenen var mer som ett exempel på vad Guggo talar om. Försök förstå istället då.

Men jag har väl lyssnat på min Svenska & So Lärare. Båda två är ateister och de har båda två tagit fram en teori som är ganska glasklart för oss att inte märkt en sak.

När föddes Jesus Kristus och hela tron på Kristendomen? Jo vid år 0.

När gavs den första bibeln ut? Jo... Vid ungefär år 300. När kom Bibeln till Sverige? Jo. Ungefär vid 1500-talet.

Ser någon något samband? Det är som att sprida ett rykte i ett klassrum. Under den perioden så ändras det genom att man hör fel och den biten. Kan det nog ha hört till samma sak här inom Kristendomen? Att det ändras och att grunden inom historien har förändrats till nu. Någon som instämmer eller tycker jag har fel här? (Förutom ni som tror på Gud, ni har antagligen något att säga om detta.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fusion: Stenen var mer som ett exempel på vad Guggo talar om. Försök förstå istället då.

Men jag har väl lyssnat på min Svenska & So Lärare. Båda två är ateister och de har båda två tagit fram en teori som är ganska glasklart för oss att inte märkt en sak.

När gavs den första bibeln ut? Jo... Vid ungefär år 300. När kom Bibeln till Sverige? Jo. Ungefär vid 1500-talet.

Ser någon något samband? Det är som att sprida ett rykte i ett klassrum. Under den perioden så ändras det genom att man hör fel och den biten. Kan det nog ha hört till samma sak här inom Kristendomen? Att det ändras och att grunden inom historien har förändrats till nu. Någon som instämmer eller tycker jag har fel här? (Förutom ni som tror på Gud, ni har antagligen något att säga om detta.)

Jo så här är ligger det till, bibeln är indelad 1 två testamenten varav ett gamalt samt ett nytt. Det gamla utspelar sej innan Jesus var född med de första människorna mm. Det nya är när Jesus är född och skapar under.

Och kapitlen blev inte sammanställda i en hel bok innan år 300 ( det är ju en hel del sidor ).Och kristendomen tillkom INTE år 0 då jesus blev född. Gud kommunicerade med människorna som t.ex. adam och Eva innan dess.

Och vem bryr sej om när Bibeln kom till Sverige ? det är ju inte bibelns fel att svenskarna inte tagit till sej den förrens då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud kan både skapa och förstöra en sten...

Vartifrån har du fått allt det där med stenen??

men kan gud skapa en sten han INTE kan förstöra. Det är frågan.

Det är något gammalt känt problem, som någon grek uppfann under Jesu tid. Om jag inte missminner mig. Men hur ni en svarar så förlorar ni, det var poängen, med att jag tog upp stenen från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eva & Adam? Det är ju en barnslig saga som är påhittad. Se in i verkligheten någon gång. Att gud nu inte gör i dagens samhälle något under då? Som vi människor kan skriva ner i våran bibel.

Kristendomen kom inte till utvärlden förrän ungefär år 300. England fick sin kristendom vid den tiden och det är bara någon som kommit och slängt sin propaganda runt sig och fått andra att tro på det. Men jag förstår inte varför Gud ej visar sig för oss. Tänk på all skit kristendomen har gjort för att få andra att tro på en person vars allsmäktiga krafter har hand om oss och vi måste synda för honom. Enligt mig låter det absolut inte klokt att göra så.

Fusion: Det där med Gud och Adam & Eva grejset låter inte särskilt trovärdigt. Wow. Man fick veta att Ormen hade ben innan den blev bestraffad av gud att kräla på marken. -.-' Vilken sorts orm var det? Det finns ett par tusentals raser.

De flesta av oss människor kräver mer bevis på livet och allt det. Och att tro på en man vid namn Gud och att han är jätte smart jämfört med oss människor låter ganska dumt.

Även att Gud skapade mannen för att ge sig en liknande till gestalt. Och utav Adams revben skapades kvinnan. Vilken jämställdighet där då. Det finns så många detaljer man vill ha svar på. Och inte ger jag upp för denna debatt än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...