Hoppa till innehåll

Game Maker :d


NossLoad

Rekommendera inlägg

Detta är mitt absolut första 3D försök och det är byggt på ett exempel men jag skrev det bara för Omega99 nästan krävde att jag skulle skriva att det var ifrån ett exempel! + att jag är 10 år och suger på Game Maker så ni får inte vänta er något skit bra!

 

http://h1.ripway.com/Pontus/3dgame.exe

Redigerat av NossLoad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hah, för det första:

Stulna sprites.

 

För det andra:

Spelet är gjort av ett example... Du har bara tagit nåns exempel och ändrat det lite och sen säger du att det är helt och hållet ditt!

Det är faktiskt olagligt.

 

 

+: Jag vet inte om det är på allas datorer men 3d funkar ej.

 

 

Så ta och lär dig att koda i GML istället för att sno andras.

Det är faktiskt rätt enkelt, bara lär dig d3d funktionerna och hur man har hand om textures.

 

Här är ett av mina första riktiga 3d försök.

http://h1.ripway.com/Mega99/Mittspel.exe

 

- Fast jag vet inte om spelet fortfarande funkar som det ska.

Jag gjorde det för rätt länge sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du har typ 50% rätt!

 

1. jag tog det från ett exempel som var ett exempel till ett exempel.

 

2. Jag säger inte att det är bara mitt, jag säger att det var mitt absolut första inte mitt absolut första.

 

3. det är inte olagligt om man får lov! exmplet var kompisens och det är hans ansvar att inte lämna ut det men om han lämnar ut är upp till han men om jag ändrar ett exempel av ett exempel så har inte den som gjorde det första exemplet något att säga längre + att det var en tutorial!

 

4. spritsen har jag tagit från exemplet och då är vi inne på #4 igen.

 

5. Har du gjort precis exakt 100% alla saker i ditt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Fast jag vet inte om spelet fortfarande funkar som det ska.

Jag gjorde det för rätt länge sedan...

 

Jag noterade "Fortfarande" hur skulle det kunna ändras ?? :S

 

 

3. det är inte olagligt om man får lov! exmplet var kompisens och det är hans ansvar att inte lämna ut det men om han lämnar ut är upp till han men om jag ändrar ett exempel av ett exempel så har inte den som gjorde det första exemplet något att säga längre + att det var en tutorial!

 

Samma, det är olagligt om du har fått låv av tillverkaren...

 

 

Mega99, spelet var rätt schysst faktist. =D

Redigerat av Andersffs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du har typ 50% rätt!

 

1. jag tog det från ett exempel som var ett exempel till ett exempel.

 

2. Jag säger inte att det är bara mitt, jag säger att det var mitt absolut första inte mitt absolut första.

 

Vad är skillnaden du har ju bara skrivit "mitt absolut första" "mitt absolut första" du struker ju bara under olika saker :lol:

 

Dåligt spel för att det har tagit från en tut..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag fick inte igång det ordentligt... undrar om det har nåt med att jag har Win XP pro?

 

1. jag tog det från ett exempel som var ett exempel till ett exempel.

 

Men om du tog exemplet från din kompis som gjort exemplet från ett exemplet är det inte hans exempel utan den som gjort original-exemplet.

((LoL, det var många "exempel"))

 

 

 

Så, jag skulle mer ändra ditt första inlägg här till:

 

Detta är mitt absolut första 3D försök byggt på ett exempel + att jag är 10 år och SUGER på Game Maker!

Poängen är att du måste säga vems exempel det bygger på och att du inte gjort det hela själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag fick inte igång det ordentligt... undrar om det har nåt med att jag har Win XP pro?

 

1. jag tog det från ett exempel som var ett exempel till ett exempel.

 

Men om du tog exemplet från din kompis som gjort exemplet från ett exemplet är det inte hans exempel utan den som gjort original-exemplet.

((LoL, det var många "exempel"))

 

 

 

Så, jag skulle mer ändra ditt första inlägg här till:

 

Detta är mitt absolut första 3D försök byggt på ett exempel + att jag är 10 år och SUGER på Game Maker!

Poängen är att du måste säga vems exempel det bygger på och att du inte gjort det hela själv.

 

 

Man måste trycka på "ESC" i början när texten kommer fram!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...