Gäst Beldur Skrivet 25 December 2005 Rapport Skrivet 25 December 2005 Hej! Jag igen :P Aja, när jag har startat datorn och är vid skrivbordet så öppnas mappen program automatiskt. Jag stör mig på det här så vart ställer jag in detta? Citera
mikaelrask Skrivet 25 December 2005 Rapport Skrivet 25 December 2005 det har blivit fel i instalation av din dator det har instalerats två program mappar. jag har havt samma problem men jag tog och ominstallera datorn så blev den som vanligt. Citera
Gäst Beldur Skrivet 25 December 2005 Rapport Skrivet 25 December 2005 Det var ca 2 månader sedan jag formaterade datorn... Så jag måste formatera om den lr? Citera
epaaj Skrivet 25 December 2005 Rapport Skrivet 25 December 2005 (redigerat) Nej det ska finnas andra sätt., så vänta med att formatera. Dock minns jag dem inte just nu. Jag ska se om jag kan hitta något. Återkommer med svar... (Så farligt är väl inte att programmappen startas? Det finns ju värre.) EDIT: Det skulle vara bra att veta vilken windows-version du kör. Redigerat 25 December 2005 av epaaj Citera
LeogetZ Skrivet 25 December 2005 Rapport Skrivet 25 December 2005 jo, så är de för mig med fast typ 10 rutor kommer upp med olika program men detta stör mig inte så mkt eftersom ja inte brukar stänga av datorn så ofta.. :) Citera
Dysfunction Skrivet 25 December 2005 Rapport Skrivet 25 December 2005 [ALTERNATIV 1] Gör det själv genom att gå in på Start->Kör->Regedit och sedan bläddra till HKEY-LOCAL-MACHINE\Softvare\Microsoft\Windows\Current Version Därifrån går du in i alla mappar som börjar med Run (Run, RunOnce, RunOnceEx osv), letar upp alla nycklar med ett värde som börjar med C:/program files. När du har nycklarna ändrar du dem på ett av följande sätt. 1 Sätt citationstecken framför och bakom sökvägen. Exempel: "C:/program files/mapp/fil.exe" 2. Byt ut program files till progra~1 (kan ibland vara program~1 också) Exempel: C:/progra~1/mapp/fil.exe ----------------------------------- [ALTERNATIV 2] Ladda ned programmet progfix som gör allt ovanstående åt dig. FINNS ATT HÄMTA HÄR Citera
Gäst Beldur Skrivet 26 December 2005 Rapport Skrivet 26 December 2005 Nej det ska finnas andra sätt., så vänta med att formatera. Dock minns jag dem inte just nu. Jag ska se om jag kan hitta något. Återkommer med svar... (Så farligt är väl inte att programmappen startas? Det finns ju värre.) EDIT: Det skulle vara bra att veta vilken windows-version du kör. Windows XP Professional Ja, det finns det men jag stör mig mkt på det här Citera
Gäst Skellington Skrivet 26 December 2005 Rapport Skrivet 26 December 2005 Exakt samma sak händer mej! Och min kompis med :P Citera
Dysfunction Skrivet 26 December 2005 Rapport Skrivet 26 December 2005 Kanske skulle ha sagt att Progfix fixar programmappsbuggen i alla versioner av Windows (utifall att det är någon annan som får samma bugg på äldre windows än XP alltså). Citera
Andersffs Skrivet 27 December 2005 Rapport Skrivet 27 December 2005 Det är många som har drabbats, det finns ett program för det också kolla nedan. Filen (23,2 kB) Citera
Mallex Skrivet 30 December 2005 Rapport Skrivet 30 December 2005 Haha, händer samma sak med mig. Fast för mej gör det inget eftersom programmen bara går snabbar att öppna då :D Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.