Hoppa till innehåll

Hur Orkar Man Skola?

lodisen_i_am

Rekommendera inlägg

• Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst tvspelsrobert3

lol....

det är inte så lätt när alla lärare och vissa elever är totala jäv*a misfoster.

Och lärarna ger as dåliga betyg. :evil: :evil: :evil: :evil:

Redigerat av tvspelsrobert3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på detta: Om du börjar med att vara bråkig och sånt så stannar det i alla lärares huvuden att du är sådan.

Men om du kan gör något så förlåter lärarna dig oftast. Jag slapp skitmånga prickar när de körde med det i skolan. Jag slapp nog 5-6 st för att jag inte bråkade :cool: :gitarr: Men jag förde ju lite liv IBLAND.

Fast man ska ju inte bråka alls om man vill ha en utbildning :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ger 100% på skolan så ja. Då får man väl högre betyg?

Så har jag fattat det i alla fall och visst f*n har det fungerat för mig. Göra de uppgifter man är tillsagd att göra och kanske fördjupa sig mer i dem?

Kola King: Ummm... Då man försöker komma in på ett gymnasium och får IG i kärnämnena så kommer man in till IV (Individuella Programmet a.k.a. Icke Välkomna).

Där man får plugga så att man senare nästa år kan komma in på det programmet man vill in på. Eller så kan man göra som de flesta gör. Hoppa av skolan och försöka få ett jobb utan några förmåner av Skolverket. Dåligt val faktiskt...

Då man är vuxen så är det så att man behöver ett fast jobb och försöker finna en bostad. Man måste planera. Man kan inte bara sitta och vänta på att något ska hända. Ta intiativet och gör något.

Jag ska ansöka om Gymnasium om ett par Månader nu och ja. Man kan ju alltid hoppas att de betyg jag har räcker. Har även kompisar i Klassen som har IG i kärnämnen men är absolut inte dumma i huvudet.

Han orkar bara inte jobba... ^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså är det nån som vet hur man klarar skolan???

Få bra betyg.

Skaffa ett Jobb.

Ha ett bra liv =)

Om du gör bra ifrån dig i skolan kommer du tacka dig själv när du är stor.

Om du inte har gjort det kommer du väl antagligen bli städare(?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...