Filiandor Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 Här kan ni skriva några förkortnignar och fråga vad en del förkortningar betyder. några jag vet är: (o_O) = :blink: lol = lot of laugh omfg = oh my f*cking god omg = oh my god wtf = what the f*ck det var några men en sak undrar jag... vad menas igentligen med woot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 Jag har hört någon som har sagt att LOL betyder Left Out Laud :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 20 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 du menar laug out loude men det är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 Det beror på vad som är felet och vad som är fel. Laughing Out Loud är rätt för mig. Vilket jag även tror på. Använder bara förkortningar då jag är inne på MSN. Såsom dessa; Brb = Be Right Back Och de ovanstående ni skrivit förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 20 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 ajuste brb och afk dom använder jag med. jag har läst på nån sida om förkortningar och då stog det jag skrev om lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 AFK= Away from Keyboard. LOS=Line of sight. ROFL= Rolling on the floor laughing. LMAO= Laughing my ass off. ROFLMAO=Rolling on the floor laughing my ass off. Jag tycker också att LOL passar bättre som Laugh out Loud Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 20 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 men kan någon ordet `woot´ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 bara att det används när man lyckats med något och är glad oftast. men inte betydelsen. några rätt enkla... W8 = Wait cmon = Come on Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 20 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 och denna med ql Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 och denna med ql ql = Kul.woot = what. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 Ett exempel som jag tycker om då man ska prata engelska; What are you doin'? (Det är som vårat Dalmål, Norrländska & Skånska.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 när jag spelar brukar jag ibland när banan är slut skriva: gg = Good Game bg = Bad Game och många av ovanstående LOL = Lots of laugh (stavning) enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.