Zimens Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 När jag vill se på t.ex ett avsnitt av Joey, så funakr det inte. En del dagar fungerar det, ibland inte. Jag öppnar filen med VLC , rutan är svart men man kan ändå höra ljud. Kan någon hjälpa mig ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 du måste ladda ner divX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 21 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 (redigerat) Det har jag redan, ska prova med nyaste versionen. EDIT: Gick inte med den nyaste heller =/ Redigerat 21 Januari 2006 av Zimens Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 Har du alla Codecs installerade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 21 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 Vet inte vilka som behövs. Har bara divx. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 låter som om graffekortet är inställt på att skicka ut en signal till tv:n eller liknande. då brukar film bli alldeles svart på vanliga skärmen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 Eller så saknar du Xvid, ett bra paket med de flesta codecs är http://www.free-codecs.com/download/XP_Codec_Pack.htm Prova och ladda ner det, installera och starta om datorn och se om det fungerar då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 21 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 Tack för tipsen. @Nico - Jag såg på tv på datan förut, alltså kopplade in tv:n till datorn. Var ändrar man så grafikkortet inte är inställt på TV ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 du ändrar det genom att du högerklickar på skriv bordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat. Har du till exempel ett Nvidia-grafik kort så ska det finnas ett par extra flikar där bara för just ditt kort, där borde du kunna ändra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 21 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 Tack Coojo ! Nu funkar det :) :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.