Hoppa till innehåll

Söker Program

Slasktratt

Rekommendera inlägg

Tjenixen.

Jag skulle behöva en freeware, ett ljudprogram som kan mixxa i spåren, då jag inte har originalverken utav musiken. Vill kunna ta bort diverse stämmer osv... Om jag inte kan få tag på programmet och det är någon som kan göra jobbet åt mig vill jag gärna det, för belöning förstås. :)

Ska alltså radera och sudda, mixxtra o så med ljudspår... Kanske ta bort en sångsnutt eller ett gitarrsolo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Audacity är ganska enkelt och gratis men du kan iaf klippa bort delar osv. men t.ex. ta bort toner mellen vissa frekvenser är svårt att göra med det... Sony Vegas, som för övrigt är ett videoredigeringsprog, har en hel del sådana inställningar. sonys soundforge är ju bättre lämpt för det i sådana fall (som nessen också tipsade om). Cubase är ju det man borde använda eg men det är otroligt dyrt och måste köpas i kartong eftersom att det kräver en hårdvarunyckel (inte alla versioner dock).

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt om jag hittat det jag letar efter, jag tror det :P

Använder det här Sony Soundforge men förstår inte riktigt... Alltså, det jag behöver göra är alltså att sänka vissa portar/kanaler, så jag nästan förvandlar det till en karaokeversion... Efter att jag tittat runt lite så antar jag att det går o göra, jag var framme och drog ner lite grejjer o så men jag hittade inte det jag ville. Tror inte jag lyckades rikigt, blev bara mer brus, en ofantligt hög bas, och en fruktansvärt skrikig istället för len elgitarr. Blev mer som ett fjortisdisco.

Ingen som kan programmet kanske? Eller kanske är påläst om man verkligen kan sänka vissa kanaler i mp3-filer med detta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...