Slasktratt Skrivet 25 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 Tjenixen. Jag skulle behöva en freeware, ett ljudprogram som kan mixxa i spåren, då jag inte har originalverken utav musiken. Vill kunna ta bort diverse stämmer osv... Om jag inte kan få tag på programmet och det är någon som kan göra jobbet åt mig vill jag gärna det, för belöning förstås. :) Ska alltså radera och sudda, mixxtra o så med ljudspår... Kanske ta bort en sångsnutt eller ett gitarrsolo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 25 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 Kan man inte göra det med Audiograbber, har jag för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 25 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 Sony Soundforge kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 (redigerat) Audacity är ganska enkelt och gratis men du kan iaf klippa bort delar osv. men t.ex. ta bort toner mellen vissa frekvenser är svårt att göra med det... Sony Vegas, som för övrigt är ett videoredigeringsprog, har en hel del sådana inställningar. sonys soundforge är ju bättre lämpt för det i sådana fall (som nessen också tipsade om). Cubase är ju det man borde använda eg men det är otroligt dyrt och måste köpas i kartong eftersom att det kräver en hårdvarunyckel (inte alla versioner dock). Redigerat 25 Januari 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 25 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 Efter egna erfarenheter har jag märkt att AudaCity defentivt inte är rätt program för det här. :P Har testat ett par olika nu, verker bara som de flesta kan ta bort 3-4 portar samtidigt. Behöver ett mera detaljerat. Ska titta runt lite på vad ni skrivit om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BronzBlade Skrivet 25 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 Asså HUR ÄNDRAR MAN SIN PROFIL ???????????????????!!!!!???!??!?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sfvxzcds Skrivet 25 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 Asså HUR ÄNDRAR MAN SIN PROFIL ???????????????????!!!!!???!??!?!?! Är du LOST eller? Nästan högst uppe i mitten ungefär står det "Min kontrollpanel". Där kan du ändra allt. :bah: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 25 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 Jag vet inte riktigt om jag hittat det jag letar efter, jag tror det :P Använder det här Sony Soundforge men förstår inte riktigt... Alltså, det jag behöver göra är alltså att sänka vissa portar/kanaler, så jag nästan förvandlar det till en karaokeversion... Efter att jag tittat runt lite så antar jag att det går o göra, jag var framme och drog ner lite grejjer o så men jag hittade inte det jag ville. Tror inte jag lyckades rikigt, blev bara mer brus, en ofantligt hög bas, och en fruktansvärt skrikig istället för len elgitarr. Blev mer som ett fjortisdisco. Ingen som kan programmet kanske? Eller kanske är påläst om man verkligen kan sänka vissa kanaler i mp3-filer med detta. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 25 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2006 värst vad alla håller på med musikmixning nuför tiden ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.