nico Skrivet 30 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2006 (redigerat) eftersom att många inte har Photoshop och vill ha ett gratis alternativ är the GIMP ett bra alternativ. men det är rätt krångligt. såhär gör du en enkel men snygg avatar utan motiv i the GIMP. the GIMP kan du ladda ner på http://www.gimp.org Nico's GIMP avatar tut Svårighetsgrad: Jättelätt Resultat: guiden är gjord för och med GIMP 2.2 för Linux men borde funka i de flesta andra versioner också. Redigerat 1 Februari 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 31 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2006 Riktigt fiffigt. Måste prova det någong gång. Såg inte särskilt svårt men resultatet är enastående. Well done! *Thumbs Up* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 1 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2006 (redigerat) perfekt taiming tänkte precis starta en tråd om det jag har en liten fråga också. kan man lägga in en kropp av någon figur eller huvud av någon figur? Redigerat 2 Februari 2006 av mu1991 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 dom blir ju assnygga :) :P :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FantasyFalx Skrivet 6 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 kan ej ån göra en läk där man bra klicka på den sen dowlods Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 6 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 gimp jag upprepar min lilla fråga. kan man lägga in ett huvud eller kropp på en person eller spelfigur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 6 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 kan man säkert, men jag vet inte hur du får bort bakgrunden som förmodligen ligger bakom figuren från början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 6 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 du får skapa ett dokument i gimp där du klistrar in figuren och sen klippa ut den. sen klistrat du in den där du vill ha en och så kan du måla lite med en passande färg runt (låg opacitet) för att dölja eventuella hack. använd lager så blir det lättare. lite oskärpa eller smeta ut kan hjälpa till att dölja hacken också. ville också säga att 2.6 av the gimp har släppts. dessutom finns det en grej man kan ladda ner så det funkar till windows OS:en. bra guide blev en riktigt snygg ava. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 kan du beskriva lite bättre för jag fattar inte hur jag kan klippa (hur man flyttar den till en annan bild) och klistra in figuren Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 jag är inte speciellt bra på att beskriva...men okej du har låt säga hittat en bild på internet som du bara vill ha just den grejen ifrån. tillexempel så gillar du zelda och har en bild med link på, men du vill bara ha hans huvud. Nu skapar du ett nytt dokument (heterdet så?) i Gimp och klistrat in bilden. sen tar du frihandsmarkeringpekaren. Symbolen liknar ett lasso och snabbkommandot är F som standard. sen drar du pekaren (samtidigt som du håller in vänster musknapp) runt det du vill ha med. när du har markerat huvudet kan d gör på två sätt, antingen klippa ut eller kopiera, du väljer. Nu skapar du ett nytt dokument där du lägger in låt säga en grön bakgrund (passar till link :P ) och klistrar in ditt huvud. eftersom det antagligen är lite hack i din urklippning får du maskera dem med lite oskärpa. Din "inklistring" (i det här fallet huvudet från link) kommer vara ett separat lager, vill du inte att detska varadet går du in på Lagermenyn och tar sammanfoga nedåt. puh, hängde du med för det gjorde nästan inte jag. Nico du är mycket bättre på det här kan du inte göra en sån där snygg tut som förklarar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 inte speciellt lätt det här var det bästa jag lyckades med: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 känns som om du glömde Neonen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.