Hoppa till innehåll

Exorcisten

Dretskit

Rekommendera inlägg

Den är ganska bra. Och jag kan tänka mig att de som såg den allra först på 80-talet nästan sket på sig. Och om man hade visat den för några från medeltiden så skulle de nog börja gå bärsärkargång och få hjärinfarkter och kalla filmen ond.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Filmen handlar om en flick som blir besatt av en ond ande vid namn Pazuzu och en präst kallas och han är själva Exorcisten(andeutdrivaren) som ska rädda henne.

Jag läste någonstans att människor som såg den här när den kom ut 1973 svimmade, spydde och kunde inte se mer så folk var tvungna att bära ut dem. Sån effekt hade den ju inte direkt när den visades 2001 på bio med elva minuter ej visat material.

Redigerat av Corpsegrinder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar den filmen jättemycket. Många bra scener och den är verkligen skrämmande, trodde dock den skulle vara ännu värre än vad den var. Min mamma såg den när hon var 14 på en bioduk och hon berättade att hon hade mardrömmar i fler veckor efteråt. Flickan har ju mysiga ögon. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...