Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.

isMaNnen

Rekommendera inlägg

Ja, ganska mycket, eftersom man fått honom att framstå som en terrorist.

Vadå dessutom? menar du att det skulle vara förtal även om inte bilderna skulle vara "kränkande" som du säger?

En avbildning av muhammed blir per automatik inte kränkande bara för att det är förbjudet innom islam.. Fusion anser att det ska vara förbjudet att avbilda Muhammed, och det är något jag inte kan hålla med om, det är iaf det intrycket han har gett

Jag kan ärligt säga att om inte reaktionen på bilderna från den muslimska världen varit vad den varit så skulle ingen gett bilderna en andra tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Den enes terrorist är ofta den andres frihetskämpe.

Men kan du berätta för mig på vilket sätt Muhammmed är en terrorist för Jyllands-posten.

Även om vissa muslimer (syftar på terroristerna) har födts med hjärnan mikroskopisk så betyder det inte att religionens grundare är på samma sätt.

Ett gott skämt är ett gott skämt men förtryck är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men kan du berätta för mig på vilket sätt Muhammmed är en terrorist för Jyllands-posten.

Även om vissa muslimer (syftar på terroristerna) har födts med hjärnan mikroskopisk så betyder det inte att religionens grundare är på samma sätt.

Jag tror inte det är min uppgift att berätta för er hur Jyllands-postens anställda ser på Muhammed jag kommenterade endast på ordet terrorist.

Jag har en enkel motfråga... Bör avbildningar av Muhammed förbjudas pga att koranen inte tillåter det eller borde det få vara tillåtet att avbilda Muhammed?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det borde vara förbjudet !

Religonen tillåter inte detta.

Sen, varför ska man göra detta, är det ett måste, är det verkligen så en människa med moral tänker?

Att kränka en religon med dessa bilder som att lägga bomber på en helig profet.

Hur svårt kan det vara att låta bli att göra detta, ska man uttnyja pressfriheten på alla sätt, och inte tänka på konsekvenserna efter handlingen?

Varför kan man bara inte respektera något som är förbjudet inom en religon, hur skulle det vara ifall ingen skulle repsektera dina mänskliga rättigheter ( Tog det bara som ett exempel ) ?

Sen har jag en enkel motfråga till dig, varför bryr man sig om en religon som man själv inte följer?

Följder du inte den, respektera istället !

Då tror jag inte att sånna här helt onödiga konflikter som inte behöver inträffa, ska uppstå!

Sen kommer du säkert bara försvara dig genom att påstå och citera det jag skrev " Ifall jag inte tror på religonen, då behöver jag inte följa den och dens regler ".

Isåfall, så var det inte så jag menade, att du måste följa efter den, utan bara låta den vara och respektera den!

Finns det inte nog med problem mellan Västvärlden och Mellanöstern?

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen, varför ska man göra detta, är det ett måste, är det verkligen så en människa med moral tänker?

Hur svårt kan det vara att låta bli att göra detta, ska man uttnyja pressfriheten på alla sätt, och inte tänka på konsekvenserna efter handlingen?

Varför kan man bara inte respektera något som är förbjudet inom en religon, hur skulle det vara ifall ingen skulle repsektera dina mänskliga rättigheter ( Tog det bara som ett exempel ) ?

Sen har jag en enkel motfråga till dig, varför bryr man sig om en religon som man själv inte följer?

Då tror jag inte att sånna här helt onödiga konflikter som inte behöver inträffa, ska uppstå!

Så du ser verkligen ingen skillnad på en rättighet och ett måste? Jag har rösträtt... men inte betyder det att jag måste rösta.

Man kan inte kränka en religion, en religion är en tanke, en ide och har ingen fysisk form och den känner ingeting. du pratar om rättigheter när det är du som vill tvinga mig att följa islams regler det är du som försöker inskränka i min religionsfrihet

Jag kräver min frihet, det ska vara mitt val inte ditt om jag ska avbilda eller inte avbilda Muhammed och för att "låta bli" som du kallar så måste jag ju ha en valmöjlighet.. att låta bli eller inte en valmöjlighet som du vill ta ifrån mig.

Du pratar om att respekera regler.. du är väll medveten om att en man i Afghanistan har dömts till döden pga av att han har konverterat till kristendomen ifrån islam och som grund för hela domen ligger koranen, detta måste vara något du håller med om eftersom du själv sagt att du följer dessa regler.. eller?

Du kräver inte respekt du kräver underkastelse

Och som svar på din fråga... Jag bryr mig om människorna som följer den inte religionen

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad menar du med " Jag bryr mig om människorna som följder den och inte religonen " ?

Menar du att du bryr dig om alla människor som följer Islam?

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad menar du med " Jag bryr mig om människorna som följder den och inte religonen " ?

Ja, jag bryr mig om alla människor oavsett religion

Men det var trevligt att se att du undvek allt det andra i inlägget.. det visar bara att jag har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har inte ett dugg rätt, det ända du påstår är vad reglerna är !

Sen tror jag inte att du bryr dig om dem som följer religonen, med tanke på att du stöder detta, någonting som människorna inom Islam inte gillar.

Så kom inte hit och påstå saker som du inte som du själv inte ens bryr dig om !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen tror jag inte att du bryr dig om dem som följer religonen, med tanke på att du stöder detta, någonting som människorna inom Islam inte gillar.

Det faktum att du tror dig tala för alla muslimer visar bara hur du verkligen tänker.

Jag behöver inte konstant ligga människor till lags för att bry mig om någon.. att tro det skulle innebära en omöjligt uppgift. Men frågan förklarar iaf din ståndpunkt... du bryr dig bara om muslimer och islam, för annars hadde du insett att det finns mer än bara islams regler

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du säger att du bara kränker något abstrakt, alltså religonen Islam, men tänk på att de människorna som bor där inte bara följer sin religon, de LEVER efter den. Alltså kränker du hela deras levnadssätt, ungefär som att jag skulle säga att din idol, förebild (eller vafan, nåt i den stilen), var nån dum självmordsbombare och därmed säga att det sätt du lever på är dåligt. Är det sån tryckfrihet du vill ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du påstår att alla muslimer inte blir upprörda över bilderna?

Kanske, då är det dem som inte är religösa när det gäller den här frågan !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...