Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.

isMaNnen

Rekommendera inlägg

Gäst Perisoreus

Nu när det här har fått så mycket uppmärksamhet så leder det till att det blir bara ännu mer populärt att rita Muhammedbilder. Det finns nämligen en hel del människor som gillar att skapa uppmärksamhet kring sig själv. Det att vissa gick så långt som att bränna ambassader var nästan en uppmaning att rita fler bilder.

Samma sak med boken "Da Vinci-koden". Om Vatikanstaten inte brytt sig om den skulle massvis med människor låtat bli att läsa den, men nu när de gått ut med att de anstållt en person som skall bevisa boken som felaktig gör bara att ännu mer människor intresserar sig för den.

Om det inte väckts sådan här uppståndelse kring bilderna, skulle de flesta aldrig ens tänkt på vad det skulle åstadkomma.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tror jag förstår problemet...

Det hela grundar sig på att Fusion inte vill ta åt sig information eller den mer troliga förklaringen... att han inte kan, Och hans enda "förvar" är att först idiotförklara den andra personen och sedan avvisa hela den andra personens argument.

Vad jag föreslår är att du klart och tydligt förklarar din ståndpunkt och vad du vill så att alla kan förstå klart och tydligt exakt vad det är du vill få fram.

som det verkar nu så vill du att man ska kunna avilda Muhamed men att man av någon form av respekt alltid ska avböja att göra det.

Jag väntar på ditt svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att säga att reglerna för muslimer ska gälla alla är som att säga att den amerikanska grundlagen gäller i sverige, det är ju inte sant. Varför ska då behöva böja oss efter den, jag är varken muslim eller kristen utan lutar snarare mer åt zenbuddismen...mest för att det är den enda religion som godtar vetenskapliga förklaringar, och jag har aldrig försökt pådyvla nån annan vad jag tycker är bra eller dåligt, nej vad som behövs från båda sidor är mer respekt...och kanske nån mer som är för Islam så det blir lite balans i debatten. Och Fusion, jag sa bröder om dem i Mellansöstern fär att de delar Din tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska inte avbilda profeten Muhammed, är det så svårt att förstå?

Hoppar in i diskussionen nu igen:).

Det är ungefär det enda du säger. "är det svårt att förstå". Om du inte har märkt det så är det faktiskt jävligt svårt att förstå, iallafall för mig som inte har din tro. Det är ungefär som att jag skulle säga "Muhammed är bara ett påhitt, är det svårt att förstå?". Du får ta och utveckla det lite.

Varför ska en som inte är muslim inte ha möjligheten att avbilda Muhammed, när det inte är en synd enligt avbildarens tro?

Varför skulle det vara respektlöst?

Tror du själv att Jyllands Posten publicerade dessa bilder för att kränka alla muslimer?

Tänk på att utveckla ditt svar nu. Skriv inte bara en mening som " pga av respekt".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska inte avbilda profeten Muhammed, är det så svårt att förstå?

svar1: det är diskriminering av muslimerna.

svar2: samma sak här eftersom dom diskriminerar muslimerna

svar3: det gjorde dom nog inte men dom borde tänkt sej för

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...