Fusion Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Missförstod ditt inlägg då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 (redigerat) Missförstod ditt inlägg då. Det vore trevligt om du läste hela inlägget en gång till och gav ett konstruktivt svar eftersom det tydligt visar min ståndpunk och det vore trevligt att veta din Redigerat 23 Mars 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 "Det är min rätt att kunna kränka dig." hur bra låter det? Det gandlar inte så mycket om koranen men mer om kränkningen. Jag tror o andra sidan att vissa andra muslimer skrattade och tyckte att det var okej. Men eftersom nyheterna/tidningarna tar notis om det mest agressiva så får man ofta en dålig bild av det. Vissa kränks, vissa inte. Men så länge den kränker någon så är det en kränkning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 (redigerat) De som gjorde dessa extrema saker har det antagligen svårt och sätter sitt hopp och hela sitt liv till sin religon, och om någon kommer och kränker deras religon blir det som att kränka hela deras liv. Det är inte samma sak för t.ex Fusion och Mezox (ni var muslimer va?) eftersom de inte behöver vända lika mycket av sina liv åt religonen, för att de inte har det lika svårt i livet. Jag tror att hur folk reagerar på de där karikatyrerna varierar beroende på ens livstil. Redigerat 23 Mars 2006 av kola king Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 jag tror att man överreagerar för att få lite publicitet också (ber väldigt mycket om ursäkt om det är någon som starkt går emot detta). Man vill att världen ska få upp ögonen för länderna kring mellanöstern och några ser det som en möjlighet då man har en "anledning" att kasta sten och bränna flaggor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 (redigerat) Det gandlar inte så mycket om koranen men mer om kränkningen. Jag tror o andra sidan att vissa andra muslimer skrattade och tyckte att det var okej. Men eftersom nyheterna/tidningarna tar notis om det mest agressiva så får man ofta en dålig bild av det. Vissa kränks, vissa inte. Men så länge den kränker någon så är det en kränkning. Kan någon ärligt säga att alla de tolv bilder som publicerades har "satt den omtalades goda namn eller rykte i fara"? Redigerat 23 Mars 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Ja, ganska mycket, eftersom man fått honom att framstå som en terrorist. Men om de muslimer som reagerade starkt på det där nu överdrev, så kan du väl ändå hålla med om att man bör respektera deras regler inom deras religon, eftersom det inte skadar oss egentligen (vi får LITE mindre tryckfrihet, men det är det väl värt för att ha Islam på sin sida)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Ja, ganska mycket, eftersom man fått honom att framstå som en terrorist. Men om de muslimer som reagerade starkt på det där nu överdrev, så kan du väl ändå hålla med om att man bör respektera deras regler inom deras religon, eftersom det inte skadar oss egentligen (vi får LITE mindre tryckfrihet, men det är det väl värt för att ha Islam på sin sida)? Nej det tycker jag faktiskt inte (och nej jag skrev inte det för att hålla igång debatten). tryckfriheten är något jag tycker att vi ska vara stolta över att ha.Den ger oss möjlighet att ha egna åsikter. Om man börjar att skära ner på den lite nu, lite en annan gång, så finns det snart ingan tryckfrihet kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Skulle du bli glad om någon med tryckfrihet avbildade din familj med bombmössor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Ingen skullekunna göra det eftersom det bryter mot lagen "förtal". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 (redigerat) Ingen skullekunna göra det eftersom det bryter mot lagen "förtal". Aha, så du påstår att detta inte är förtal, att avbilda en helig profet när det är förbjudet inom religonen dessutom att det är kränkande bilder? Redigerat 23 Mars 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Fattar du inte, legendarylukas? Du skulle bli kränkt av att någon avbildade din familj på det sättet, eftersom du ser upp till dem. På samma sätt blir muslimer kränta av att man avbildar Mohammed (stavning) eftersomsom att de ser upp till honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.