Hoppa till innehåll

Islamer(araber) Bråkar.


isMaNnen

Rekommendera inlägg

  • Svar 988
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Varför ska jag inte bry mig när en mod inte bryr sig?

 

Jag bryr mig.. varför tror du jag frågade vilken brottsrubricering du skulle använda?

 

 

"Brottsrubricering kallas det när man kopplar en gärning till en bestämmelse i strafflagstiftningen och därmed förklarar att den är brottslig. Varje gärning skall, för att kunna ses som ett brott, motsvara en gärningsbeskrivande bestämmelse i strafflagstiftningen, och varje sådan bestämmelse namnger gärningen på något sätt, så att den t.ex. kallas mord eller stöld."

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Jag hade förut en avatar som det stog så här. Jag hatar Bush. Sen bums så tog ni bort den. Men ni mods har ju rätt att ta bort avatar. Ta bort den eftersom den kränker massor av folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Kaktus-mannen här. Eftersom puck0 vart gråtfärdig när jag hade en bild på mohammed som man enligt islam inte får avbilda så har jag nu istället en bild på lars som förövrigt är ganska lik mohammed, men det är somsagt 2 helt olika personer. :)

 

EDIT : Hmm, min bild verkar inte komma upp .. :/ edit 2 : Nu syns den.

Redigerat av Sanpedro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

haha sanpedro har blivit spärrad till år 2033 :D

 

("sanpedro" på msn : visst o hälsa från mig att pucko och fusion är små töntar och typ alago eller vem det är normal)

 

 

haha...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Muhammedbilderna inte brottsliga

Bokförlags publicering av Muhammedkarikatyr inte brottslig

Bokförlaget Alida Boks publicering av en av Muhammedkarikatyrerna är inte hets mot folkgrupp, enligt Justitiekanslern, JK.

 

JK fick i februari in flera anmälningar om publiceringar av Muhammedkarikatyrerna. En av dem gällde bokförlaget Alida Boks webbplats, där bokförlaget återger en av karikatyrerna. Teckningen visar profeten som en äldre man med helskägg och bistert utseende. På huvudet har han en antänd bomb invirad i sin turban. Under teckningen finns, enligt JK, följande text:

 

"Läs här! Via länkarna nedan kan du läsa mer om Mohammed-karikatyrerna och debatten kring dem. Men för innehållet i dessa texter tar vi intet ansvar."

 

JK anser inte att yttrandefrihetsbrottet hets mot folkgrupp har begåtts genom publiceringen. I sitt beslut skriver JK att syftet med lagstiftningen om hets mot folkgrupp inte har varit att motverka debatt eller kritik av skilda företeelser.

 

"Enligt min uppfattning uttrycker den publicerade teckningen, som har en starkt satirisk framtoning, inte missaktning mot folkgruppen muslimer i den mening som avses i lagen. Det gäller särskilt i det sammanhang där den har publicerats. Syftet med publiceringen synes inte ha varit att uttrycka missaktning för någon folkgrupp, utan främst att redogöra för den debatt som uppstått efter publiceringen av karikatyrteckningarna av profeten Muhammed i Danmark.", skriver JK i sitt beslut.

 

 

Så kan det gå..

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade förut en avatar som det stog så här. Jag hatar Bush. Sen bums så tog ni bort den. Men ni mods har ju rätt att ta bort avatar. Ta bort den eftersom den kränker massor av folk.

 

Så du medger alltså att det är Mohammed på den där bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...