nico Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 någon som är bra på matte? om jag har 6 siffror mellan 1 och 9 som alla är slumpvis utvalda, hur stor är sannorlikheten att samma tal återkommer igen? borde väl vara ruskigt liten? håller på med ett system med aktiveringskod, och jag vill inte ha samma tal flera gånger. det borde väl knappast finnas någon chans eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 Jag tror inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 1 - ^6 9 = 1 - 531441 Om jag inte tänkt helt galet dvs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 någon som är bra på matte? om jag har 6 siffror mellan 1 och 9 som alla är slumpvis utvalda, hur stor är sannorlikheten att samma tal återkommer igen? borde väl vara ruskigt liten? håller på med ett system med aktiveringskod, och jag vill inte ha samma tal flera gånger. det borde väl knappast finnas någon chans eller? Om det är möjligt kan du ju använda dig av bokstäver också. Då är chansen nästan helt obefintlig att samma kod kommer två gånger ;) Men det räcker väl nästan med bara siffror med. Fixa så att nollor kan vara med också. Jag tror det minskar sannorlikheten med det bubbla mot nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 1 - ^6 9 = 1 - 531441 Om jag inte tänkt helt galet dvs. en chans på 531441 alltså? ska försöka mig på detdär med bokstäver. men det blir nog svårt... ingen som vet hur man sätter en Session till värdet av en variabel i asp btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 1 - ^6 9 = 1 - 531441 Om jag inte tänkt helt galet dvs. Weey nu blev det för mycket här.Men på första frågan : ett klart nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Walker Skrivet 5 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2006 2 chanser på 110395... det är rätt svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 Nico, jag brukar inte koda i asp men jag tror jag kan hjälpa dig i alla fall. Borde vara ungefär som i PHP. Testa: <% Session("variabelns_namn")= hur_nu_en_variabel_i_asp_ser_ut %> Du kanske behöver sätta " runt variabeln men testa utan först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 11 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 jo, fixade det tillslut... hade gjort som man skulle och testat några hundra gånger men jag hade en sk Session.Abandon innan som ställde till det... however har jag fixat det och dessutom skaffat ett script som genererar koder med både bokstäver och siffror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.