Hoppa till innehåll

Ny Ram Minne

waddis

Rekommendera inlägg

Hallå !

Vad jag har hört så gör RAM-minnet datorn snabbare, stämmer de.

Och på min info om min data står de såhär:

2.4 GHz

2.39 GHz. 512 MB RAM.

Och jag undrar varför där står två olika GHz saker sen undrar jag var jag kan köpa nytt RAM minne som passar min data jag har en dell.

Tack sålänge!

// Waddis :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2.4 Ghz räcker länge. Det skulle bli svårt för spelföretagarna och utvekla spel som kräver mer än 2 ghz.

Fel! Quake 4 tex. tar 4.2 GHZ.

aja, back to topic.

Du måste veta vad du har för någon ram-socket i datorn innan du kan köpa ett nytt ram-minne för det är ju inte kul om du köper nåt som inte funkar.

Jag antar att kundservicen på Dell kan hjälpa dig med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det absolut bästa sättet att kolla på det RAM minne du redan har. har du lite tur så står det t.ex. PC1200 på det och då är det bara att köpa ett sådant minne.

och ja, mer RAM gör att datorn går smidigare och du kan ha fler program öppna samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2.4 Ghz räcker länge. Det skulle bli svårt för spelföretagarna och utvekla spel som kräver mer än 2 ghz.

j*vlar. 4.2 GHz :huh:. Det trodde jag inte. Själv sitter jag på en 3.0 Intel Pentium 4 478 och 1024 Mb RAM med ett Radeon 9600 Game Buster Second Serie, och inte f*n laggar det. :wacko:

(Kolla gärna vad du skrivit innan du skickar inlägget :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...