waddis Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Hallå ! Vad jag har hört så gör RAM-minnet datorn snabbare, stämmer de. Och på min info om min data står de såhär: 2.4 GHz 2.39 GHz. 512 MB RAM. Och jag undrar varför där står två olika GHz saker sen undrar jag var jag kan köpa nytt RAM minne som passar min data jag har en dell. Tack sålänge! // Waddis :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phaedrus Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 En ren gissning, men jag tror att 2.4 GHz är avrundat och att 2.39 GHz är det exakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Jag är ingen haj på det här men vad har du för socket ? Mellanmjölk kan sånt här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
waddis Skrivet 15 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 (redigerat) Vadå, vad menar du med vad jag har för socket ? Hjälp mig något :unsure: //Waddis :gitarr: Redigerat 19 Februari 2006 av waddis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Acet0neN Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Du har märkesdator antar jag (Compaq, Dell etc etc), Vad har du för dator och modell? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
waddis Skrivet 18 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2006 Jag har en dell intel pentium 4 //Waddis :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 18 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2006 2.4 Ghz räcker länge. Det skulle bli svårt för spelföretagarna och utvekla spel som kräver mer än 2 ghz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 men dom klarar sig bra på att gö spel som datorerna borde ha över 2 ghz.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 2.4 Ghz räcker länge. Det skulle bli svårt för spelföretagarna och utvekla spel som kräver mer än 2 ghz. Fel! Quake 4 tex. tar 4.2 GHZ. aja, back to topic. Du måste veta vad du har för någon ram-socket i datorn innan du kan köpa ett nytt ram-minne för det är ju inte kul om du köper nåt som inte funkar. Jag antar att kundservicen på Dell kan hjälpa dig med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 det absolut bästa sättet att kolla på det RAM minne du redan har. har du lite tur så står det t.ex. PC1200 på det och då är det bara att köpa ett sådant minne. och ja, mer RAM gör att datorn går smidigare och du kan ha fler program öppna samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 2.4 Ghz räcker länge. Det skulle bli svårt för spelföretagarna och utvekla spel som kräver mer än 2 ghz. j*vlar. 4.2 GHz :huh:. Det trodde jag inte. Själv sitter jag på en 3.0 Intel Pentium 4 478 och 1024 Mb RAM med ett Radeon 9600 Game Buster Second Serie, och inte f*n laggar det. :wacko: (Kolla gärna vad du skrivit innan du skickar inlägget :)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Det är faktiskt sant. Det står på förpackningen också. Jag har också 3.0 GHZ Intel P4, det laggar inte men det kan gå lite långsammare i servrar medmånga spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.